Followers

SAMM MAIN ACAH JE KER KAT DS ZAHID??? MANA BETULNYA????

interpol pun main acah jugaker?????

Kekadang nak tergelak pun ada apabila membaca blog solidoriti what ever lebih tepatnya 'budak-budak PR' hari ini pu3 membaca satu kenyataa . Ntah kenyataan tepat atau hanya nak mengisi artikel mereka yang bertarikh 9hb sept 2013

Pu3 akan ulas seberapa yang mungkin kenyataan ini mengikut perenggan 

-----------------------------------
1. 
Kenyataan Umum

9 September 2013


Zahid Hamidi 'Menteri Acah' Harus Perjelas Kelakuan Jenayah Sendiri

Hari ini terbaca kenyataan menteri dalam negeri, Zahid Hamidi kononnya 'akan' dedah ahli politik terlibat kongsi gelap.

Ini bukan acahan pertama bagi Zahid. Nampaknya strategi acahan ini menjadi skill politiknya sejak dahulu lagi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Acahan? Pu3 tak taulah apa maksud kenyataan umum budak PR yang mengatakan Datuk Zahid hanya melakukan acahan dalam skil politiknya. Setahu pu3.. datuk zahid bukanlah jenis manusia yang sambrono nak masuk atau mencelah sekadar nak tayang muka membuat sebarang pengumuman.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. 
Ramai masih tidak lupa ketika Zahid menjadi Menteri Pertahanan, pernah menyatakan akan menamakan ahli politik (dengan menggambarkan PR) yang menjadi dalang pencerobohan sulu.


Pengumuman itu diulang-ulang menjadi bahan kempen pilihanraya tetapi sehingga kini masih tiada pendedahan siapa ahli politik yang dimaksudkannya. Zahid ternyata bersalah kerana melindungi maklumat pengkhianatan negara maka Zahid juga jatuh kianat, atau kenyataan sedemikian hanya taktik propaganda 'acahan' semata-mata.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Andai pihak PR tidak terlibat dalam pencerobohan sulu dulu. Kenapa nak meroyan? Lagipun setakat ini, proses penyiasatan dan perbicaraan masih berlangsung. Datuk zahid bukan Anwar Ibrahim yang suka membuat kenyataan kelentong demi menutup akal jahatnya. 

Sebagai menteri KDN kini, Datuk Zahid bukan individu yang mengambil kesempatan membelakangkan apalagi mendahului kuasa perundangan. Ada prosedur yang wajar diikuti


Andailah berlaku fitnah.. kononnlah.. kenapa PR tak kemukakan sahaja saman malu kerana kononnya diaibkan dengan fitnah tersebut. Bukankah PR sangat sinonim dengan  memfailkan saman?????
Ada berani?????

Peliknya kalau tak ada kaitan kenapa kepimpinan PR tak seorang pun berani mai datang ke Lahad Datu? Takut kena tembak ker? Atau saja main acah je

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. 
Selaku Menteri Dalam Negeri, dia juga sebenarnya telah hilang kredibiliti kerana dirinya pernah umum konon demi menggambarkan terlalu banyak jenayah berlaku sehingga majlis rasmi di kawasannya ada kongsi gelap hadir dan minta wang perlindungan.


Namun sehingga kini juga pengumuman itu tinggal acahan sahaja tanpa ada sebarang tindakan. Adakah kerana Zahid takut dengan pengutip wang perlindungan kerana rahsia penipuan pilihanraya di tangan kongsi gelap atau ia hanya cerita yang sengaja diada-adakan untuk menyakinkan rakyat bahawa jenayah sudah tidak terkawal maka ISA dan perbagai undang-undang kuno boleh dikembalikan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

??????????????? 


Apa punya kenyataan ni?

Peliknya.. kenapa budak PR semasa membuat kenyataan umum tak menyedari tundakan Ops Cantas yang sejak di lancarkan  pada 17 Ogos lalu berjaya memberkas 6,515 anggota kumpulan kongsi gelap yang di syaki terlibat dalam jenayah berat. Jalan Alor di Bukit Bintang kini sudah bersih dari gagak gagak hitam serta aktiviti aktiviti kongsi gelap. Bukan sebarang acah nie, sampai ke peringkat Antarabangsa di acahnya. Habis semua pegawai Interpol Menteri KDN kita acah untuk memburu penjenayah tu

Agaknya budak PR main Aci baba sembunyi kat dinding. Main tutup mata. Mulut sibuk mengira tak nampak apa yang berlaku sekeliling. Adatlahkan. Dah che'gubard tak habis study laju sangat nak buat kenyataan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
Itu belum lagi menyebut betapa Zahid pernah mengacah kononnya sanggup ke mahkamah Peranchis untuk jadi saksi tetapi kemudian memberikan alasan membazir untuk tidak ke sana. Rakyat juga tidak lupa bagaimana dia mengacah konon menjadi hero reformasi melawan mahathir tetapi akhirnya menikus apabila keluar tahanan ISA.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Setakat ini.. mana surat panggilan unruk menghadirkan diri ke mahkamah perancis tu? Dah banyak sangat bukti.. mesti 1 salinan panggilan boleh ditunjukkan kepada datuk zahid hamidi sebagai tanda datuk zahid hanya acah saja

Takkan tak ada kot?

Ada ker tak salinan surat tu ????

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
Dalam sisi lain, Zahid juga tidak boleh diketepikan keberaniannya bukan sekadar mengacah. Dia dikaitkan dengan kes pukul atau cubaan bunuh seorang pemuda di mana akhirnya kes tersebut disenyapkan. SAMM telah memperolehi salinan video dan buku berkenaan kes tersebut dan akan mencetak sebanyak 10 ribu naskah untuk tontonan awam bagi mendesak penjelasan. SAMM juga mendesak pemuda tersebut diberi ruang media bagi memperkatakan kes tersebut.


Persoalannya, bagaimana Zahid mampu menjadi menteri yang menjaga keselamatan rakyat sedangkan diri sendiri terpalit tuduhan jenayah?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cetak je.. tak payah nak main acah2


Salinan video kes pukul atau cubaan bunuh? Kenapa tak keluarkan saja? Atau SAMM sekadar acah je nak main  TING TING ?

Tak payah nak buat kenyataan acah ni setakat nak bangga kata boleh buat cetakan 10 ribu untuk edaran umum. Uplaod je kat youtube. Tak guna bajet pun. Orang awam sekarang lebih suka download video dari internet dan save kt external hard disk atau lebih senang nak bawa pen drive berbanding nak membawa ke sana ke mari cd/dvd.

Jangan lupa tau bagi link youtube tu selepas upload... ada tak ni?????

Takkan SAMM setakat acah je??????

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6.
Akhir sekali SAMM meminta Zahid berhenti bermain politik acah kerana ia amat tidak sesuai dengan kedudukannya selaku menteri penting. Rakyat mahukan menteri yang tegas bukan setakat 'propa' mengacah.

SAMM bersama dalam sebarang usaha perangi jenayah tetapi menteri dalam negeri sendiri harus tampil menjelaskan jenayah yang konon dikaitkan dirinya.

CHE'GUBARD
Ketua Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hahahhahaha... tak cukup tegas kot sebab tu che'gubard masih sempat nak main acah semasa buat kenyataan. Tu yang buat pengumuman cabar pun setakat menulis memenuhi ruang pengumuman.


Nasihat pu3 pada SAMM. Jangan dok baca artikel SS (syok sendiri) korang sahaja. Ikuti juga perkembangam berita lain. Tu yang tak sedar apa-apa. Asyik main acah je .. tangkap muat dalam membuat kenyataan. Beginiker ketua penyelaras SAMM. Nak bubuh nama betul pun KECUT. Kalau nak glamour. Tak payah berpolitik.

Kali ni bukan setakat kaca mata nak kena tambah kuasa. Alat bantuan mendengar juga diperlukan untuk dia ni. Opppssss pu3 saja nak main acah  je kat che'gubard.

Takat berlagal main acah je.. baik jadi PELAWAK .. agaknya boleh lawan Mr Bean tu. Gurau ngan pu3 dipersilakan. Pu3 sentiasa ada masa. Tapi nak main acah je dengan datuk zahid. Dia tak ada masa nak layan gurau-gurau macam ni. Sebab apa yang diumumkan.. itulah yang dikotakan!!!!

No comments:

Post a Comment