KISAH SEBENAR: TUN DR MAHATHIR PERNAH MASUK KE DALAM KAABAH!!!!


Mungkin tak semua tahu cerita sebenar bahawa Tun Dr Mahathir pernah menunaikan ibadah solat di dalam Kaabah. Walau tidak ramai yang tahu, dengan kehendak-Nya. Seorang hamba Allah tekah menceritakan cerita ini.

Baca lagi....

Tun Dr Mahathir Masuk Ke dalam Kaabah!!

Saya tak pasti berapa ramai antara kita yang mengetahui mengenai fakta ini. Ya benar, Tun Mahathir adalah antara pemimpin negara yang pernah masuk ke dalam Kaabah. Beruntungnya Tun Mahathir kerana beliau adalah yang dipilih untuk masuk ke dalam dan merasai pengalaman yang hebat berada di dalam Kaabah. Dan kepada anda semua, agaknya apa yang ada di dalam Kaabah, boleh rujuk posting saya: The Interior of The Kaabah yang dibuat September lalu.

Tak ramai yang pernah lihat dan mengetahui mengenai apa yang ada di dalam Kaabah, apatah lagi masuk ke dalam perut Kaabah itu sendiri. Fakta sejarah menyingkap hanya keturunan Banu Syaibah yang memegang dan menjaga kunci pintu Kaabah, dan hanya pemimpin negara Islam tertentu sahaja dibenarkan masuk ke dalamnya.

Tun Mahathir pernah masuk ke dalam Kaabah pada tahun 1993 semasa beliau mengerjakan umrah di tanah suci itu. Peristiwa 17 tahun lalu ini telah diceritakan semula oleh Rosme – bekas pegawai waran TUDM ketika bertugas sebagai kuartermaster dalam jet eksekutif Falcon-900 yang dinaiki Tun Mahathir semasa pergi menunaikan umrah di dalam Kosmo (21 November 2010).

"Perdana Menteri mengerjakan solat dalam rumah Allah itu dan turut berdoa tetapi apa yang didoakan beliau, tiada siapa tahu," cerita bekas pegawai waran Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Rosme Hassan, 45 – sumber: Sioloon

Rosme berasal dari Kuala Sanglang, Kedah dan dibesarkan di Ipoh, Perak, menyertai TUDM pada 1973 dan bersara pada 1993. Beliau kini menetap di Langkawi, Kedah. Dan beliau juga adalah antara 14 orang yang bertuah yang dapat mengiringi Tun M masuk ke dalam Kaabah.

"Mereka kemudian meletakkan tangga di tepi dinding Kaabah dan kami dengan didahului Perdana Menteri menaiki tangga berkenaan untuk memasukinya. Sebaik berada dalam Kaabah, saya mendapati keadaan di dalamnya samar-samar tetapi apa yang pasti semua yang berada di dalamnya mengerjakan solat mengikut arah kiblat masing-masing kerana kita berada dalam Kaabah," katanya ketika ditemui di Langkawi. – sumber: Sioloon

Mereka yang dapat masuk segera mengambil kesempatan untuk menunaikan solat sunat di dalam Kaabah.
Kebetulan malam itu – 21 Oktober 2002 – ialah malam Nisfu Syaaban. Kira-kira pukul 11 malam, rombongan Dr. Mahathir dibawa masuk ke dalam Kaabah. Lama juga beliau berada di dalamnya sehingga sempatlah beliau menunaikan sembahyang sunat pada empat penjuru Kaabah itu. – sumber: Pakcikim; ditulis oleh Datuk Dusuki Ahmad – mantan Setiausaha Politik kepada Tun M. Beliau adalah cucunda kepada ulama terkenal Kelantan, Tok Selehor

Merakamkan gambar di dalam Kaabah adalah dilarang, jadi anda tidak akan menemui gambar sebenar keadaan di dalam Kaabah. Namun menurut Rosme, keadaan dalam Kaabah agak gelap dan terdapat satu sudut yang cantik bercahaya dengan sinaran perak di dinding – di sinilah tempat Tun M menunaikan solat sunatnya.

Menurut Rosme lagi, keadaan di dalam Kaabah adalah tidak 'sama' seperti dilihat dari luar. Dari luar jika dilihat, ia kelihatan seperti kecil. Tetapi bila masuk ke dalam, terasa lapang dan sangat luas. Untuk fakta, saiz Kaabah adalah 12 x 10x 15 meter dan menurut ahli sejarah, Kaabah telah dibina semula antara 5 hingga 12 kali.

Antara pengalaman lain yang dikongsi oleh Rosme ialah bagaimana dia merasakan terlanggar sesuatu ketika menuju ke bahagian tengah Kaabah yang menghalang dia meneruskan lalu membelok. Dia pasti ia bukan tiang sebab ketinggiannya kurang lebih dari paras lutut.

Anda boleh baca menerusi ruangan Jurnal di Kosmo 21 November

Sumber Asal: asrulhasan
Sumber: mctheory blog


Ps: kepada pemimpin PAS yang takbur lagi riak. Setakat mengangkat kononnya Kelantan sebagai serambi Mekah ( tak tau mana part jadi serambi mekahnya!!!) dah berani nak menunding ludah mengkafirkan orang Islam yang tidak sealiran dengan mereka! Dah berani nak kata masuk neraka dengan menghina nik aziz kononnya ulamak warisan Nabi.... ntah mazhab mana depa kutip tak taulah. Nik aziz hanyalah hamba Allah swt yang diberi setitik ilmu semata. Mengkritiknya bukan menolak agama Islam pun!!!!

#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

  1. Sya sokong awk...

    ReplyDelete
  2. Sebelum mahathir..ustaz haron din pernah masuk dalam kaabah dulu...
    Takde pulak dia kecoh seantero dunia macam mahakutty.....

    ReplyDelete
  3. Kononnya umno ni parti paling islam la yerr.... Bangang punya admin..... Mahathir pejuang islam? Anak bini pun tak pakai tudung

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu urusan die dgn allah esok...ko tu mcm mane? confirm bagus ke?? klu setakat nk mencaci org xyah nk ckp pasal hukum hakam...sebab mulut ko sendiri xjage hukum hakam...pirah

      Delete
    2. Bila tegur pasal org politik macai mcm kamu akan cakap itu urusan dia dgn allah... Kalau macam tu bila ada org islam melanggar hukum kita cakap itu urusan dia dgn allah ya?
      deyy tambi kalau tak tau bab hukum agama jgn kamu nak memandai mandai.. Dah comfirm ke kamu tu tahu pasal hukum agama? Ni la yg dikatakan bila org jahil bercakap pasal hukum agama.. Contoh yg nyata kamu la...
      Podahhhhh

      Delete
    3. Bila tegur org yg buat salah dlm islam kamu cakap "kamu tu dah comfirm bagus ke"
      kejadah islam apa kamu ni? Kalau org tu berzina kamu akan cakap jgn tegur la sebab kamu yg nampak atau tau tu belom tentu comfirm baik!
      memang bangsat la kalau ada org islam munafik macam kamu di malaysia ni

      Delete

Post a Comment

Popular Posts