PEMILIHAN: BILA KUAH TERLEBIH SUDU


Mungkin tidak semua bahagian menghadapi masalah ini. Tetapi ianya sememangnya berlaku. Kes ketua pemantau atau ketua urusetia pemilihan bahagian yang dilantik seharusnya seorang yang berkecuali sudah tidak bersikap profesional.

Semalam pu3 terima aduan dari rakan pu3 yang mengalami gangguan dari ketua pemantau yang tidak pun mengamalkan sikap profesionalnya sebagai seorang yang berkecuali di kawasan bawah kelolaannya. Bukan sahaja bersikap BIAS malahan menggunakan saluran media sosial menghentam individu-individu yang tidak disokongnya.

Seingat pu3.. penyakit menghentam ini bukan sahaja berlaku semasa pemilihan tetapi sebelum pemilihanpun sudah dilakukannya.

Pu3 tertanya-tanya..

*adakah sebagai seorang ketua kepada jawatankuasa pemilihan kawasan tersebut sememangnya beliau diberi mandat mengganggu calon-calon yang bertanding dengan provokasi??

*Adakah seorang yang diamanahkan menjadi pemantau dibenarkan memilih calon yang disuka dan menyertai kumpulan berkenaan??

*Adakah sebagai pegawai anggota memastikan pelancaran pemilihan di bahagian membenarkannya melakukan provokasi melalui facebook ke atas calon-calon bertanding?

Kenapa pu3 bertanya.. kes begini tidak berlaku di kawasan pu3 dan tidak juga di kawasan berhampiran. Bukan pu3 tidak mengenali jawatankuasa pemantau kawasan pu3. Mereka benar-benar bersikap berkecuali malahan tidak pun menunjuk kuasa melampau ke atas calon-calon. Tetapi ia sememangnya berlaku di 1 kawasan.

Hal ini pu3 cadangkan agar calon menghadapi masalah membuat laporan ke Badan Perhubungan Negeri. Mengijut maklumat.. teguran telah dibuat ke atas ketua pemantau. Malangnya bukan berhenti dari melakukan provokasi , semakin keluar belang dan taring menunjuk protesnya dengan tindakan menghentam.

Lagi menyedihkan.. mengikut maklunat.. beliau adalah pegawai JASA di kawasan berkenaan. Wahhhhhh.... kenapa boleh jadi begitu???? Menjadi tanda tanya pu3.. sebagai pegawai JASA kawasan.. adakah tugas mereka MEMBALUN kepimpinan BN di kawasan yang mereka tidak gemari secara personal dan menyebarkannya di media sosial. Yakah? Sebab pu3 mempunyai rakan yang juga pegawai JASA. Tetapi mereka tidak pula memiliki pembawaan sedemikian. Jangan cakap mereka tak aktif di media sosial.. sangattttt aktif tetapi mereka tak seperti beliau seorang ni.

Agaknya dia ni terlebih aktif sehingga tak perasan statusnya bukan membantu tetapi lebih banyak merapu. Ditambah dengan sikapnya berbangga ke atas diri. Jangan kerana amanah diberi sampai lupa diri bro!
Ps: bertindak ikut akal jangan turut hati meroyan

Comments

Popular Posts