KENAPA ANWAR MOHON RAKYAT JANGAN BISING TENTANG PERKARA NI?????


Main tapuk-tapukkah bro? Kalau orang Sabah katalah. Sejak semalam pu3 kongsikan artikel pendedahan anwar bersama kepimpinan PKR menaiki jet pribadi dari Labuan ke kota kinabalu. Tak ada respond mengamuk pula untuk mengatakan apa yang pu3 kongsikan itu fitnah!

Baca lagi...

Sebelum ini pemimpin pembangkang sering menuduh kerajaan BN sebagai boros dan suka membazir. Dan untuk menunjukkan bahawa mereka 'walk their talk', maka kita didendangkan dengan pelbagai foto dan twitter pemimpin pembangkang 'sanggup' menggunakan Air Asia, kos murah.

Ketika itu, ramai penyoking pembangkang yang 'kagum dan terharu' dengan sikap pemimpin pembangkang yang 'sanggup bersama-sama rakyat' di penerbangan kos rendah.

Tetapi malangnya, pemimpin pembangkang itu hanya sekadar lakonan dan buat sementara waktu sahaja. 'Walk their talk' hanya sekadar membohongi rakyat sekalian.

Cerita terbaru tentang Anwar Ibrahim beraksi dalam private jet bersama beberapa kepimpinan parti pembangkang sudah tentu menimbulkan persepsi negatif kepada rakyat.
Rakyat sudah pasti ingin tahu kewujudan jet peribadi, pemilik dan kaitannya dengan Anwar Ibrahim dan Pakatan pembangkang.

Dalam masa yang sama, foto-foto dalam jet peribadi itu akan memualkan rakyat yang sering mengaitkan pemimpin politik sebagai elitis, suka menunjuk-nunjuk dan tidak sedar diri.
Kemewahan interior design bas 2 tingkat Anwar merupakan satu lagi perkara yang mendatangkan mual rakyat.

Persoalan besar ialah apakah Anwar Ibrahim berani menjawab soalan-soalan yang diutarakan di bawah? -Dr MiM

Sila baca :

AIDCNews – 21/09/12 – Facebooker ANTI-Semua-Salah-UMNO-ASSU menyiarkan foto-foto koleksi pemimpin PKR  termasuk ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sebuah jet peribadi yang didakwa dipetik dari facebook Naib Presiden PKR, Tian Chua.

"Jika sebelum ini mereka bermewah-mewah dengan bas RM500K, kini beralih rasa kepada jet peribadi pula! Dan lebih parah, ini semua berlaku ketika mana mereka hanya menguasai beberapa negeri sahaja!"

"Apkah kepentingan pembelian jet mewah peribadi ini kepada rakyat di bawah pentadbiran PR?!!"Perkara ini didedahkan sendiri oleh Tian Chua secara tidak sengaja melalui ruang sosial," dakwa facebooker itu.
Facebooker itu juga turut mencabar Anwar menafikan penyiaran foto-foto tersebut.
"Bayangkanlah, kalau Penasihat Ekonomi Negeri yang bergaji RM 1 pun boleh melodehkan wang rakyat ke tahap ini, cuba fikir-fikirkan apa pula yang MB dan barisan exco-exconya boleh buat ke atas kekayaan Negeri…

"Beranikah Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan rasmi menolak gambar-gambar yang disebarkan sendiri oleh ahli Parlimen Batu, Tian Chua," cabarnya.

Sumber:Empayar Pemuda 

Ps: pu3 dok menengok gak kat twitter penasihat PKR ni, tak ada pula kenyataannya membuat penafian tentang pertuduhan yang dibuat. Bz layan tweet pengikutnya dan mengongsikan cerita aktiviti lain je. Sama seperti cerita penghinaan ke atas Nabi saw. Seolah-olah Anwar ni tak ada dalam dunia. Macam beginikah dikatakan pemimpin berjiwa Islam?

#Menentang Penghinaan Ke atas junjungan Rasulullah saw
#JanjiDitepati
#BNBah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

















Comments

  1. Anuar PR salah guna wang raayat

    ReplyDelete
  2. Nak pinjam Private Jet Anwar Ibrahim boleh ke? Nak bantu rakyat tambang FREE pergi Haji.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts