CEH ARBAIYAH BUAT HAL LAGI!

::Pewaris Anak Bangsa::

ISH minah MEROYAN ni... hal Bendera pun jadi Isu. Kalau  tak suka, cabut je bendera tu. Emak bapa hang buat tak kisah pasal bendera dipacak di depan rumah, yang hang melalut lebih-lebih apa hal? Walau hang anak mereka, tak semestinya apa yang hang tak suka ibu bapa hang ikut tak suka cik kak oi! hang berceramah sebab itulah periuk nasi hang.. emak bapa hang dah cukup akal dan pengalaman. Tak cetek macam hang!

Pu3 baca je 1 artikel pasal Arbaiyah menghentam UMNO hanya kerana bendera BN di pasang di hadapan rumah.dalam ceramahnya di permatang pauh baru-baru ini. 

Pelakon Abby Abadi atau nama sebenarnya, Arbaeiyah Abdul Manan meminta mana-mana pihak menghentikan serangan politik terhadap kedua ibu bapanya sebagaimana yang dihadapi ibu Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.

“Tolong jangan peralatkan ibu dan bapa saya untuk kepentingan politik sepertimana yang dilakukan terhadap ibu kepada YB Azmin Ali.


“Saya begitu terkejut apabila mendapati bendera BN dan tiga lagi bendera telah dipasang di hadapan rumah ibu dan bapa saya baru-baru ini.

“Jangan peralatkan mereka kerana mereka telah tua,” rayu Abby ketika menyampaikan ceramah KEADILAN di Taman Guar Perahu, Penanti, Permatang Pauh semalam.


eeeee.... heloo cik kak. iu edera di pasang tak kira mana loasi sama seperti yang dbuat oleh pujaan hati hang TERKINI. Tak bisingpun penyokong BN masa PAS< DAP
Pu3 tak kisapun apa tindakan Azmin ker, gaduh adik beradik azminker. ituuusan keluarga meeka. dah mereka yang canangkan kes merka, penulis mesti ambil tahu teapi Pu3 aau kepimpinan UMNO tak ambil pedulipun.

Apa kelas hang nak menyamakan kduduan hang dengan Azmin ya?


Menurut pelakon yang terkenal dengan watak Inspektor Aliza dalam siri Gerak Khas, ketika beliau mengunjungi rumah ibu bapanya sebelum ke Pulau Pinang, beliau mendapati ibu bapanya dibawa keluar menaiki bas rombongan oleh pihak yang cuba mempengaruhi mereka.

“Saya nasihatkan mereka yang cuba mencari pengaruh supaya tidak mempergunakan ibu dan bapa saya sepertimana yang berlaku kepada Timbalan Presiden KEADILAN, YB Azmin Ali,” ulang Abby kesal.




 
Pu3 pelik tl Arbayah ni jadikan cerita Bendera BN yang di pasang depan rumahnya seagai isi kdugan ceramahnya. Sepanjang pu3baca artikel oleh sahabt Blogger. tak ada pula ceritaArbaiyah dikaitkan dengan ibubapanya sebelum in. Crita ini keluar rentetan dari ceramah nya sendii barulah pu3tahu. sbenarnasapa yang mempolitikkan ibubapa da ? rasanya dalam kes ini, Arbayh yang mempoltika ibubapanya hnya kerana membenarkan Bender BN dipasang di hadapanrumah mereka

Arbiyh tertampar keranaibubapa menyokong BN sdangkan dia adalahahi PAS seumur hidup dajuga kini menjad penceraah upahan. kira tamparan ebat utuk rbadi dirinya Tu yang melalak dalam ceramahkesmacam u! hahahahahahahahahah.. KASIHAN. ak ada baha dan mfakt laike selain nak GLAMOUR danmeraih SIMPATI CIK kak OI!


Katanya lagi, sokongan beliau kepada Pakatan Rakyat berlandaskan kesedaran sendiri bagi mendapatkan keadilan.



Berdasarkan KEADILAN konon! buta akal agaknya Arbaiyah ini! Adil unt5uk King Of Drmalah ! tu yang seorang demi seorang pengasas parti MATO SEBELOH tu enngalkan kmulan Anar sebab dah diipu habis dngan Anwar. Hang bercramah sebab ceramah dan bayarannya. Nampak sangat Anwar dah mulai menggunakan kadah tarikan artis untuk kawasannya sendiri. Kenapa? heheeheh kerana pengundi kawasan ang sendiri ah ta ambt hang bali kampungkan. o toakler minah JEJAK POPULR HOT ini brceramah untuk menarikperhatian ramai ka? apa punya kelas!
 

“Penyertaan saya menyokong Pakatan tidak harus diberi persepsi negatif. Hijrah untuk kebaikan sepatutnya diberi sokongan tanpa sekatan.
 Disekat? hello kak.. ramai artis dah berhijrah juga. mereka bebaspun melakukan aktivitimereka. tanpa membabitkan kempen politik macam cik kak. ni nampak sangat hijrah kerana BENDA dan perolehi BENDA. Hijrah bukan kerana keikhlasan tetapi kerana perolehi pBENDA DUNIA. Jangan nak mempolitikkan HIJRAH AWAK sebagai kata disekat. Buktikan siapa lagi yang telah berhijrah disekat selain geng awak yang sertai PAS tu

“Saya telah dapat membezakan kepimpinan yang ada pada Datuk Seri Najib, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat,” ujar beliau di hadapan ribuan hadirin.

 
 hahahahahaahah.. boleh bezakan? heheh memang boleh bezakanpun. semua boleh bezakan antara 3 pemimpin parti tu. cuma mereka memebzakan mereka dengan mata akal cerdik. bukan macam hang yang membezakan kerana TEMPAHAN!


Pada ceramah itu, Abby turut menafikan dakwaan mengatakan beliau akan bertanding di mana-mana kerusi dalam pilihan raya umum akan datang.

nak dicalonker? kenapa ayat menafikan tak akan bertanding sebagai bahan disampaikan? selalunya kalau berulang-ulang menggunakan strategi penafian macam ini, lazimnya dalam NAWAITU tu memang ada dah. Cuma malu nak mengaku. sebab kalau mengaku, tetiba nama tak naik dari mana-mana parti PAS atau PKR. sendiri yang malu kannnnnnn..

ARBAIYAH OH ARBAIYAH. SEMAKIN HARI SEMAKIN 'MULAU' pu3 tengok hang.

* mulau bererti GILA untuk bahasa di Sabah

Comments

  1. Hai,kami distributor for Gildan Brand (www.gildan.com.my)jika kamu mahukan sponsor kami boleh berikan dan kamu boleh iklan kan tentang perniagaan kami di blog kamu..jika kamu berminat boleh hubungi saya di 016-772 1553.

    ReplyDelete

Post a Comment