AMMAR BERTUAH MEMILIKI IBUBAPA BERTANGGUNGJAWAB

Pelik tul pakatan ni. Nampak sangat KEJAHATAN mereka. Nak meruntuhkan MORAL masyarakat.

Adakah patut menganggap tindakan ibubapa si Tonggeng tu patut dihukum Gantung kerana menyerahkan anak mereka yang BIADAP itu kepada pihak polis!

Nak membandingkan tindakan keluarga Anwar Ibrahim dengan keluarga Ammar? Hahahahhaah jauh lebih baik keluarga Ammar sebenarnya dari aspek bertanggungjawab atas perbuatan anak mereka yang keanakan yang sangat biadap itu.

Kenapa?

Keluarga anwar ibrahinm adalah keluarga 'anakku shazali" ketika si bapa sentiasa melindungi anaknya walau melakukan jenayah. Masih menganggap anaknya sangat baik walau melakukan perkara tidak baik dan merosakkan institusi keharmonian masyarakat.

Kalau dibiarkan sah keluarga anwar ini akan mensongsangkan kemoralan institusi masyarakat negara. Yang melakukan jenayah dilindungi dan yang berani kerana kebenaran dianggap sebagai pesalah!

Keluarga Ammar adalah keluarga "anakku shazali" setelah insaf dan menyerahkan sendiri anaknya yang melakukan jenayah.

Mana yang lebih baik?

Ibubapa yang normal dan waras akan bertindak seperti yang dilakukan oleh ibubapa Ammar. Walaupun malu ketika ini, namun ianya akan menjadi semakin baik . Kerana Ammar telah belajar dari kesilapan dan pu3 yakin keluarga ammar akan sentiasa berada di belakang Ammar untuk menjadi manusia yang baik.

Sama juga macam abah pu3. Dia pernah berpesan pada pu3. Sebagai seorang anggota keselamatan. Sesiapapun melakukan jenayah termasuk anak sendiri tiada berkecuali untuk berhadapan dengan hukuman jenayah yang dilakukan. Andai terbebas mahkamah dunia, mahkamah Akhirat sudah pasti tidak akan terselamat!

Pada 8 orang yang berbaki masih jadi dayus selepas tunjuk hero pada malam ambang merdeka. Eloklah korang tampil. Jangan seronok masa sorakan tapi dah jadi anjing terkepit ekor. Pengecut nak berhadapan perlakukan BODOH ketika itu.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments