BODOH SOMBONG ARBAIYAH. DITEGUR MASIH ANGGAP DIRI BENAR

::Pewaris Anak Bangsa::

Nampaknya arbaiyah ini masi tak sedar diri walaupun selepas ditegur oleh seorang yang tahu tetanng hukum dalam Agama Islam. kedegilannya masih serupa saat dia belum berhijrah. Tak ada bezanya. malahan kini semakin terserlah apabila kedegilan dan kebodohannya dikongsikan di dalam alam maya @ twitter.

Lagi bERkembang ANGKUH dirinya apabila apa juga yang dilontarkan disokong oleh beberapa peminat dan penyokongnnya , menambahkan keangkuhannya menganggap bahawa apa yang dilakukannya adalah jalan yang BENAR. Wahai peminat Arbaiyah. Korang cukuplah sesat .. jangan lagi menggalakkan kesesatan ilmu pada arbaiyah yang sebenarnya masih terkapai-kapai BELAJAR walau dah TUNJUK PANDAI!


Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan tindakan penyanyi dan pelakon, Abby Abadi mengkritiknya berhubung soal agama dalam twitter sebagai kebudak-budakan, selain tidak memahami secara mendalam maksud komennya menerusi laman sosial itu.

Dr Mohd Asri yang juga pensyarah Pengajian Islam di Universiti Sains Malaysia (USM), ahli Majlis Agama Islam Perlis dan Fellow OCIS di Universiti Oxford berkata, menuntut ilmu agama penting sebelum memberi pandangan kepada orang lain.

Apabila seseorang itu tidak belajar banyak mengenai agama, dia tidak dapat membezakan orang yang mempertikai hukum Tuhan dengan pendapat manusia. Abby menganggap pendapat manusia itu adalah mempertikai hukum Tuhan.

“Apakah seseorang yang ingin menjadi ilmuwan dan ulama hanya mengambil masa sehari untuk belajar agama. Justeru, mereka yang berhijrah seperti artis dialu-alukan tetapi jangan lupa, ilmu agama bukan hanya pada semangat tetapi mendalaminya,” katanya ketika dihubungi Metro Ahad semalam.


Pada 29 Ogos lalu, Abby memberi komen terhadap kenyataan Dr Asri yang menulis: “Apakah satu keadilan jika dua orang yang terlibat dengan kecurian, seorang dipotong tangan sedangkan seorang lagi dipenjara kerana berbeza agama?”

Abby kemudian mencelah, “Maafkan saya Dr, Hudud hukum Allah. Dr belajar tinggi tetapi kenapa masih persoalkan? Tanggungjawab kita berat di dunia tapi manis di sana.”

Komen Abby kemudian dijawab Dr Mohd Asri yang mengatakan: “Seseorang yang kembali kepada agama dan dijemput ceramah tidak bererti dia benar-benar faham Islam. Teliti sebelum komen.

udah-udahlah cik kak arbaiyah. tak salah kongsi ilmu yang dipelajari. tapi jangan pula ANGKUH dengan ilmu sedangkal nak menerokah dasar lautan!!!!!!

Comments