ANWAR LAYAKKER BERI TAZKIRAH?

ketika bacaa ikrarpun tak angkat tangan. ini bukan sekali tau, perbuatan ini sdh berulang kali berlaku.

Kita mempersoalkan di mana kelayakan Anwar untuk memberikan tazkirah agama ini?Majlis Agama negeri mana yang memberikan beliau tauliahnya?Sultan ataupun Raja mana yang bersetuju Anwar mengguna ataupun memperalatkan masjid ini untuk kepentingan peribadi beliau?

Kalau mendengar video tazkirahnya di masjid di Alor Setar itu yang dimuat turun melalui  You Tube,rujukannya cuma Shiekh Yusuf Qardawi,ulamak yang diperdayakannya dalam isu liwat beliau dan pemerdayaan ini pernah diakui oleh Zulkifli Nordin bukannya kitab-kitab ataupun Al-Qur`an,sirah Nabi atau sebagainya bagi memperkukuhkan segala hujahnya,Anwar  cuma belajar melalui telinga.

Ketaksuban rakyat ataupun penyokong Anwar ini sudah sampai ke tahap paling kritikal sehingga mereka gagal membezakan yang mana malaikat,yang mana iblis ataupun syaitan dan membenarkan Anwar menggunakan masjid atau surau sebagai paltform politiknya bukan sahaja menghina golongan yang celik agama tetapi telah menghina dan mengiabkan institusi masjid itu sendiri.


keraguan pu3 dengan kelayakan Anwar bin ibrahim dalam memberi tazkirah. Kenapa? Sila baca ciri-ciri mereka yang berkelayakan


1.Org berilmu 
- jelasnya ilmu agamanya dan pengetahuannya. Anwar ada ilmu itu? atau ilmu kelentongnyer dan pembikinan skrip dramanya sahaja yang menjadi. Menjadi di hadapan penyokong bukan pada yang waras!



2. Yang mengamalkan ilmunya yakni yang berakhlak mulia 
- hmmmm aktiviti songsangnya?????? muliaker? agaknya mulialah tu di mata penyokongnya.. tapi muliaker? 



3.Boleh menjadi contoh yg baik kepada org lain 
- asyik dengan menafian atas perlakuan sahaja. Konspirasi? Yeker? baik sangat Anwar ini. contoh yang baik sangatker. berikan pu3 contoh yang dia ni memang boleh jadi contoh baik untuk masyarakat!



4.Ikhlas menyampaikan ilmunya kerana Allah 
-betulkah kerana Allah taala atau kerana impian Perdana Menteri???



5. Tujuan dakwah dan menyampaikan kebaikan dan kebenaran bukan atas niat atau tujuan yg lain 
-berdakwahkah atau Anwar berkempen utk meraih mimpinya???



6. Tazkirah adalah peringatan, pemberi tazkirah akan memberi peringatan tentang iman dan hidup berkasih sayang 
- hidup 'berkasih sayang' tak kira siapa. Halal dan haramnya. Boleh dikira jugakah?



7. Tahu menjaga lidah agar tidak menyakiti atau menyinggung perasaan jemaah,yakni berhikmah
-asyik ayat buruk sahaja. Bukan lidah sahaja tetapi jarinya. Masyallah

Semuanya apa yg digariskan tak ada pu3 nampak ada pada Anwar. Keraguan pada diri pu3 tau. Adakah dia layak?

Samalah seperti apabila kita ragukan seorang imam, jangan dilihat pada tingkah lakunya. Saat bacaannya tersasul atau tersilap bacapun, kita sebagai makmum boleh menghentikannya dari meneruskan tugasnya mengimamkan jemaah ketika itu andai kita mempunyai kelebihan dan layak menjadi imam solat. Saat itu! Takkan hanya nak menjaga hati si imam jemaah ketika itu, kita nak merosakkan peribadatan solat!


Peristiwa balingan kasut untuk menghentikan tazkirah anwar tu, pu3 mengandaikan, bukan tazkirah yang disampaikan oleh Anwar tetapi ceramah politiknya semata!!!!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts