CERAMAH ARBAIYAH SAMBUTAN HANGAT DI PASARAN

Kuasa twitter tak boleh disangkal! Sebaik sahaja arbaiyah maklumkan kehadirannya ke Perak, Perak dah condong ke dalam, tak mampu menampung keberatan peminat Arbaiyah yang menyerbu lokasi ceramah ahli seumur hidup PAS ni!

Baca lagi...
Tak percaya ke? Korang tengok je lah gambar ceramah Abby di bawah.. Ni bukan photoshop dari Bernama atau NST yee... Ni benar-benar kejadian tauu...

Ceramah oleh Ostazah Abby di Kampung Ara Payong di Batu Gajah Perak semalam telah mendapat sambutan yang amat luar biasa..

Diberitakan oleh sumber.., jalan penuh sesak sejauh 10 kilometer sehingga memaksa orang ramai berjalan kaki ke tempat ceramah..

Dan dilaporkan, hampir 1000 orang dari unit amal Pas terpaksa dikerahkan untuk menjaga lalulintas dan kawasan sekitar ceramah..

Menurut pengacara Majlis, kehadiran penduduk sekitar Perak pada ceramah tersebut mencecah 100 ribu orang..

Itu belum dicampur lagi dengan hadirin yang terpaksa menyaksikan ceramah Abby tersebut dari atas pokok kelapa berhampiran dan juga dari atas bumbung rumah penduduk..

Ternyata Abby telah berjaya memikat ramai orang Perak mendekati Pas.. Tak sia-sialah 'upah' yang beliau terima yang dikhabarkan sebanyak ribu-ribuan RM bagi setiap ceramah..

Kalau macam ni lah gayanya.., Umno/BN akan kalah teruk hanya dengan faktor Abby Abadi.. Hahahahaha....

Sumber: MPP online blog

Ps: arbaiyah. Kasihan sungguh ambo tengok kegedikan hang. Dalam proses belajar ni, jangan lak tunjuk lagak macam dah jadi sifu. Ustaz ambo yang mengajar agama sendiri, paling sukar nak pujuk dia beri ceramah, dia kata, takut salah ilmu disampaikan. Arbaiyah pula, baru belajar buka kitab mukaddam. Dan masuk gear 5 lajak ke depan! Power gitu!!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. ALLAH MAHA MENGETAHUI DAN MAHA BERKUASA DGN KUN PAYAKUN

    ReplyDelete
  2. Rasanya suruh dia nyanyi dengan kumpulan Elite tu lagi ramai akan datang dengar dari dia meroyan dan merapu tak tentu hala....

    ReplyDelete

Post a Comment