TIAN CHUA DAN 3 YANG DIDAKWA. HISHAMUDDIN RAIS DICEKUP


KUALA LUMPUR:  Naib presiden PKR Tian Chua, ahli PAS Tamrin Ghafar dan aktivis Safwan Anang dan Haris Ibrahim telah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan hasutan.

Mereka didakwa dibawah Seksyen 4(1)(b)  Akta Hasutan 1948 kerana memberi ucapan berbaur hasutan dalam satu ceramah.

Kesemua empat tertuduh mengaku tidak bersalah ke atas kesalahan yang dilakukan di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di Nombor 1, Jalan Maharajalela, Dang Wangi di sini antara 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei lepas. - Astro Awani

Sementara itu Hishamuddin Rais pula 'buat gila'  muncul di kantin mahkamah dengan memakai seluar pendek, tak sedarkah dia tengah dicari kerana polis tidak dapat serah waran kepadanya yang mana sepatutnya dia juga yang sepatutjya didakwa sama di mahkamah hari ini. Tunjuk gagahlah konon tu.

Lawaknya.. belum sempat minum di kantin. Polis terus cekup dan membawanya ke balai mahkamah.

Alang-alang lu bersembunyi bro.. takkan lu tak tahu lu adalah individu dikehendaki kala ini. Buat malu je. Lagi bermaruah kalau lu serah diri sendiri ke balai dari dicekup!!!!

Comments

  1. hishamudin rais tu dah bangang sebab 24jam main BONTOT je mamat tu. gayboy TUA x sedar diri diuntung. biar dia mampos dlm penjara kali ni, biar dia MAIN BONTOT DIA SENDiri sampai mati !!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts