KUMPULAN BLACK YANG BUTA DEMOKRASI

video

Pu3 tak taulah apa dalam kepala bebudak yang dok berhimpun memperjuangkan pula anak ikan anwar ibrahim ni.

Orang dah sah buat salah. Mengajak atau istilah paling tepat mengHASUT untuk melakukan perbuatan mendatangkan kemudaratan pada orang awam dan ketenteraman awam. Mengajak melakukan PERLAKUAN melanggar undang-undang yang sudah diketahui . Melanggarinya bermakna mencabar undang-undang.


Apa dalam fikiran budak-budak black ni dengan pengertian DEMOKRASI?  dan erti DEMONTRASI? Agaknya disebabkan ilmu tak ke mana. Yang belajar tinggi pun bukan sebab nak jadi ILMUAN. Tetapi hanya untuk mendapatkan Sijil semata. Tu yang bodoh lagi bangang tak reti dengan dua perkara yang berbeza.

Pilihanraya merupakan satu platform pengamalan demokrasi yang mana rakyat yang layak berhak memilih pemerintah. Dan sudah 13 penggal Malaysia mengamalkan demokrasi berparlimen. Kerajaan yang ada sekarang.. bukannya kerajaan yang berdiri sendiri. Kerajaan sekarang adalah kerajaan yang dibentuk atas undian rakyat .

Namun... si budak-budak anwar termasukkah Arbaiyah ni manusia selalu lupa. Lupa mengenal maksud demokrasi dan demontrasi jalanan. Sama je. Terima lah hakikat.. walau mencanak mencanang melolong mengilai kempener pakatan pembangkang lontar iklan murah nak menipu rakyat. Bukan semua rakyat MUDAH LUPA dengan realiti sebenar. Kalau setakat berkata tanpa buktinya.. sama juga kata dulu.. manifesto bukan sebuah janji. Takat cakap ikut sedap mulut , halwa telinga semata walau penghujungnya adalah racun membunuh jiwa! Itulah iklan pakatan pembangkang

Berbalik kepada kebodohan mereka yang berhimpun di hadapan balai polis. Tengok lokasi si arbaiyah ni.. agaknya dialah antara si bodoh yang duduk berhimpun konon nak membela Adam adli anak ikan Anwar Ibrahim yang ditahan reman di bawah akta Hasutan. Agaknya si Arbaiyah nipun wajar di pantau juga. Sebab dia nipun dah suku ataupun dah half perbuatan katanya dalam kategori ajakan atau lebih nyata hasut.

Pesanan pu3 pada pak ikut dan mak turut ni. Korang dah cukup tua nak digelar kanak-kanak. Kanak-kanak lagi bijak berfikir membezakan mana baik mana buruk.  Dok buat kecoh membela orang yang dah ada perbuatan salah ni.. apa gunanya!

Pesanan buat Arbaiyah.. kalau nak ajar anak mengaji sekalipun walau dalam rumah. Adab menghadap Al-Quran tu buatlah mengikut tataterbit sebagai muslim. Tangan usah ditunjuk pakai jari. Menghadap al-quran mesti cukup penjagaan auratnya. Usah dibiarkan pula tangan diletak atas naskah Al-Quran ketika membaca seolah-olah kitab suci itu sama seperti buku teks bacaan biasa si anak. Kalau dah mengaku pejuang Islam.. ajar anak-anak tu cara Islam sebenar. Atau kat instagram tu setakat nak menunjuk-nunjuk RIAK konon amalan di rumah penuh keilmuan Islam. MASYALLAH!!! NAK SESAT biar seorang jangan diheret anak-anak tu sekali!!!

Comments

  1. susah mau cakap, saya sendiri pun bertungkus lumus bagi memastikan kerajaan menang selama 3 bulan bersama-sama jentera yang lain,apa yang kami dapat?
    elaun apa segala akan di bayar tmsuk pengangkutan dan pengurusan,bila dah hampir pilihanraya hingga sekarang apa yg saya dapat... doktor sahkan saya ada kencing kotor + darah dlm kencing coz kurang minum air makan jan cakap terpaksa balik rumah baru makan, sewa kereta saya tanggung selama 3bulan,jentera lain apakah lagi... bergilir-gilir yb dan pengikut datang ke PDM kami bila sentuh soal elaun tunggu dulu sabar ada jga tu kita cuba iktiar..nah tunggu sampai hari ini lah...

    ReplyDelete

Post a Comment