ISU BLACKOUT DIPERBESARKAN


Isu blackout semasa hari pengiraan beberapa kawasan menjadi isu yang diperbesarkan. Sehingga ada pula GENG HITAM merempuh pejabat SPR bukan sahaja di Putraja malahan di Kota Kinabalu sendiri berlaku.
Kononnya berlaku penipuan dalam pengiraan tong undi dan kejadian blackout dijadikan isu konon.. muslihat BN untuk menukar tong agar menang


Tapi.. apabila pu3 baca pula komen 3 orang individu yang mengaku bertugas. Pelik... orang DAP dah ready dengan lampu kecemasan walaupun tiada siapapun tahu akan berlaku kejadian blackout!!!!

Dengan erti lain... adakah kejadian blackout ini sebenarnya rancangan mereka. Tetapi dijadikan bahan konon BN empunya angkara. Kalau BN yang rancang.. kenapa pula petugas DAp pula yang ready lampu kecemasan????

Pada pandangan pu3... pembangkang ni.. saja nak timbulkan cerita untuk menghuru harakan keadaan. Mereka sukar menerima kekalahan mereka dan segaja cari pasal.

Yang bodoh sangat.. orang Melayu yang ikut telunjuk mereka jadi tukang kacau dan berhimpun nak buat rusuhan. Tak taulah.. adakah mereka lakukan ini kerana perjuangan ataupun kerana.... (pu3 nak nak sebut.. faham-fahamlah maksud pu3 ya)

Andai tak puas hati dengan penjumlahan undi ... kan SPR dah beri ruang untuk buat petisyen di mahkamah dalm tempoh 21 hari selepas pewartaan calon yang menang? Kenapa suka bebenor buat kecoh dan rusuhan. Sebiji macam monyet yang bersorak . Langsung tak menampakkan kecerdikan akal. Tak sedar kepimpinan pembangkang dok gelak melihat betapa bodohnya mereka ikut hasutan!!!!

Ada akal digunakan. Jangan dok simpan dalam stor!

Comments

Popular Posts