PRU13: NAJIB MENJAWAB SOALAN 'UTUSAN' APA LAGI CINA MAHU

KUALA LUMPUR 7 Mei - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mempertahankan laporan Utusan Malaysia yang mempersoalkan sokongan pengundi Cina terhadap kerajaan.

Sebaliknya beliau menyelar pihak-pihak yang sering mencari kesalahan akhbar Utusan Malaysia tetapi tidak pula mempertikaikan akhbar-akhbar berbahasa Cina yang bertindak serupa.

"Awak salahkan Utusan, bagaimana pula akhbar berbahasa Cina," katanya.

Beliau bercakap di PWTC di sini hari ini.

Comments

  1. Yessss...this is what we want from you ds najib.please consistent and persistent with your principle and we love umno,bn and MALAYS..keep it up and we support you till death do us part.

    ReplyDelete
  2. Yessss......sekaranglah masanya untuk tubuhkan sekolah 1 Malaysia ,bahasa Melayu sebagai bahasa penghantarnya dan wajibkan syarat untuk mendapatkan kad pengenalan ,mesti lulus lisan Bahasa melayu.

    ReplyDelete
  3. Memang elok surat2 khabar cina ni di gantung permit cam TDM buat dulu,baru depa ada akai. Surat khabar cina lah yg selalu menghasut org cina membenci kerajaan terutamanya org melayu. Ingat pepatah ni....the only straight about chinaman is their hair. They have their own hidden agenda. Never trust them.

    ReplyDelete
  4. Hidup UMNO..Hidup Islam..Hidup BN

    ReplyDelete
  5. Harap DS Najib meneruskan ketegasan ini. Insya'allah Melayu dan bumiputera serta kaum lain di Malaysia akan menyokong DS Najib dan Barisan Nasional. Jangan bersikap terlalu apologetik. Saya percaya DAP dan sekutunya akan terus menyalahkan UMNO, NGO melayu dan akhbar dengan menyatakan isu Tsunami Cina ini adalah permainan UMNO sehingga kita merasakan mereka benar dan kita salah. Jangan peduli dengan permainan mereka. Kebenaran mengenai tsunami cina ini sudah dijelmakan dan terbukti dalam PRU13. Kita harus bertegas dengan dasar kita nak membela bangsa Melayu dan bumiputera yang masih jauh ketinggalan berbanding dengan kaum Cina....Apa lagi yang Cina Mahu? sebenarnya boleh kita lihat peribahasa di beri betis nak peha. Seperti belanda dapat tanah...

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah PRU 13 telah pun selesai. Sesuatu yang menarik ianya telah berjaya mencuit perasaan dan kepercayaan kita kepada suatu bangsa yang selama ini kita anggapkan sebagai rakan yang sering disusukan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts