MESTI ADA SEBAB MUNASABAH ANAK DADDY DIHALANG MASUK SABAH!!!!


Pagi-pagi pagi pu3 disajikan berita anak daddy ni dihalang masuk ke Sabah. Bukan main kecoh lagi di laman sosial mengutuk tindakan jabatan ketua menteri Sabah itu. Pu3 pun berusaha juga menghubungi pegawai yang bertugas di jabatan berkenaan. Opppsss... hari ini cuti umumlah .. sambutan kaamatan. Tapi menurut info.. kejadian ini berlaku kelmarin ( khamis)

Dikatakan  dalam berita Astro Awani Nurul Izzah Anwar yang dihalang dari memasuki Sabah pada Khamis dimaklumkan akan mencabar tindakan yang dikenakan ke atasnya di mahkamah.Setiausaha politik beliau, Fahmi Fadzil ketika dihubungi Astro Awani berkata pihak Nurul akan membawa perkara ini ke mahkamah, namun tarikhnya masih belum ditetapkan.


Kenapa nurul izzah nak sangat turun ke Sabah ni? Takkan kawasan Lembah Pantai tak ada rakyat nak di temui sehingga lebih gemar ke negeri lain pula. Seingat pu3... Lembah Pantai ni bukan parlimen di negeri Sabahpun!!!!

Ceh... bukan main berapi pula si fahmi membuat sidang media walaupun dikatakan beliau gagal menghubungi nurul izzah ( lebih kuah dari sudu nampak) dikatakan Fahmi juga memberitahu satu sidang media akan diadakan petang ini (Jumaat) berkaitan kejadian tersebut.Sementara itu, PKR mengecam keras tindakan Pejabat Ketua Menteri Sabah menghalang seorang Ahli Parlimen yang dipilih rakyat dari memasuki Sabah.- Astro Awani.

Parti itu menyifatkan tindakan tersebut sebagai satu 'tindakan autokratik dan tidak demokratik'."Umum sedia maklum, insiden ini bukanlah yang pertama,dan kemungkinan bukan yang terakhir. -Astro Awani

ahli parlimen yang dipilih rakyat? Cop cop cop!!!   Rakyat mana tu bro? Lembah Pantai!! Hello bro.. bukan rakyat Sabah undi dialah!!!! So hal nak kata dia pemimpin dipilih rakyat hanya untuk kawasan dia je.. tidak pun termasuk rakyat Sabah mahupun pengundi kawasan Penampang.


Bagi pu3.. halangan masuk anak daddy ni Mesti ada sebab yg munasabah .harap difahaminya. Walau kerusi BN untuk Parlimen 3 lepas ke tangan pembangkang. 12 kerusi dewan undangan negeri... tetapi majoriti rakyat di sabah menolak parti pembangkang. Masih tidak tahukah???


Lagipun.. secara akal warasnya.. rakyat sabah mijoritinya termasuk pu3  tidak mau pemimpin dari semenanjung yang datang ke Sabah mengajar dan menghasut rakyat sabah budaya fitnah, pecahbelah perpaduan kaum, dan tidak menerima keputusan PRU dan macam macam lagi lah


SEHARUSNYA pihak pembangkang terutama Orang dari semenanjung mesti mau sedar terutama pembangkang bahawa dalam persetujuan perkara 20 ..Sabah ada kuasa imigresen sendiri jadi semua tindakan yang dibuat berlunaskan undang undang. ( bukankah salah 1 manifesto pembangkang nak mempertahankan konon perkara 20 tu. Ini masanya kamurang kena terima apabila imigresen menggunakan kuasa mereka menghalang individu yang diragui boleh mengganggu gugat keamanan, keharmonian dan perpaduan negeri Sabah.)



Orang yang tidak menghormati perundangan.. saat memerlukan .. pandai pula menggunakannya. Ceh! Nak cabar melalui mahkamah? Silakan. Belajar menghormati perundangan negara sebelum nak kata menggunakannya untuk membela diri yang konon teraniaya tu!!!!

Himpunan yang haram.. dilarang dan tiada kelulusan pun dia sanggup datang. Tak mengaku? BERSIH 1 2 3 dia datang. Himpunan Blackout haram dia datang. Dia datang semasa dah jadi ahli parlimen tau!  Takkan hanya tahap tu sahaja kemampuan dia jadi pemimpin pilihan rakyat dengan menyertai himpunan haram????

Bagi pu3., individu yang tidak menghormati pilihan rakyat tidak berhak menjejak kakinya ke bumi tercinta negeri di bawah bayu ini. Pengaruh kurang ajar, biadap dan sukakan kekacauan ini tidak wajar dibawa masuk ke Sabah kerana budaya opppsss.., penyakit pembangkang ini bukan budaya rakyat Sabah.

Pu3 yakin, pihak imigresen Sabah mahupun Jabatan ketua Menteri ada sebab yang munasabah mengambil tindakan sebegini demi rakyat Sabah. Bukan kepentingan pribadi. Ianya menentang perjuangan kepribadian pembangkang yang hanya menjual janji retorik tanpa jaminan akan menunaikannya.

sebagai rakyat yang sangat benci dengan keganasan dan kebiadapan kumpulan pembangkang melanggari undang-undang. Bukan takat Nurul Izzah. Anwar ibrahim, wan azizah, tian chua termasuk pemimpin pakatan pembangkang sewajarnya dihalang masuk ke Sabah termasuk si Arbaiyyah.

Walau konon mau sambut kaamatan dengan rakyat.. usah mempolitikkan hari perayaan ini demi perjuangan agenda kotor ! Awak nurul izzah menolak PRU13 kononnya kotor dengan menyertai himpunan Blackout bermakna awak sendiri tidak memperakui kemenangan awak di Lembah Pantai sebagai kemenangan yang adil. Demikian juga daddy awak Anwar ibrahim yang menang di Permatang Pauh.

Sebelum terlambat. Pu3 nak ucapkan. Kotobian tadauzo kaamatan .selamat menyambut pesta kaamatan.

Comments

Post a Comment