PRK SG LIMAU: PRK KALI INI MEDAN TERBAIK UKUR SOKONGAN PENGUNDI CINA - MUHYIDDIN

YAN:  Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri DUN Sungai Limau merupakan medan terbaik mengukur tahap sokongan masyarakat cina terhadap Barisan Nasional (BN).


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata keputusan PRK nanti boleh menjadi petunjuk mengenai kesediaan mereka menyatakan sokongan terhadap kerajaan.


Jelasnya berdasarkan pemerhatian yang dibuat, Pegundi cina mula menunjukkan keterbukaan mereka untuk kembali menyokong BN.


"Masyarakat Cina pragmatik dan mereka bagaimana yang lain perlukan bantuan kerajaan seperti Sungai Limau ni banyak lagi bantuan kena sediakan. Saya sebutkan tadi komitmen kerajaan BN untuk adil memang kita tunjuk," katanya.


DUN Sungai Limau mempunyai seramai 1,850 pegundi Cina atau 6.7 peratus daripada 27,222 pegundi keseluruhannya.


Sementara itu dalam isu berasingan, Muhyiddin menafikan dakwaan pembangkang yang mengatakan Bajet 2014 tidak memberi penekanan kepada Masyarakat Cina.


"Tak betul bajet 2014 untuk semua kaum. Semua dapat faedah terbukti kita tak sisih mana--mana kumpulan msyarakat. Siapa yg perlu bantu kita akan bantu," katanya lagi.


Sebelum ini Pihak Pembangkang mengeluarkan kenyataan bahawa Bajet 2014 yang diumumkan Jumaat lalu sebagai satu diskriminasi terhadap Masyarakat Cina.


Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu sokongan Masyarakat Cina terhadap BN menurun dan perdana menteri menganggapnya sebagai tsunami Masyarakat Cina.- Astro Awani

Comments

Popular Posts