KERAJAAN DIMINTA BERTINDAK TEGAS DAN TIDAK TUNDUK PADA DESAKAN COMANGO


Oleh Wan Hafiz Hamzah
YAN, 30  Okt – Kerajaan diminta agar tidak tunduk kepada tuntutan gabungan-gabungan NGO Hak Asasi Manusia (Comango) yang jelas melampau dan dilihat cuba mencabar kedudukan Islam sebagai agama persekutuan negara yang boleh membangkitkan perasaan marah di kalangan umat Islam di negara ini.


Timbalan Pengerusi Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia Cawangan Negeri Kedah, Ustaz Ashiq Elahi berkata, tuntutan yang dibuat oleh gabungan NGO tersebut sangat merbahaya dan ia ternyata boleh menimbulkan keadaan huru hara yang akan memberikan kesan buruk kepada negara.


"Kami mengharapkan agar kerajaan bukan saja tidak tunduk kepada tuntutan gabungan NGO tersebut, tetapi juga mengambil tindakan tegas terhadap gabungan NGO tersebut kerana cuba untuk menimbulkan sentimen perkauman dan agama di dalam negara ini.


"Segala tuntutan yang dibuat oleh gabungan NGO itu amat-amat tidak wajar serta sangat melampau dan kami selaku tenaga pengajar pondok di dalam negara amat menentang keras segala tuntutan yang dibuat oleh Comango," tegas beliau kepada UMNO-Online dekat sini hari ini.


Tambahnya lagi, lebih malang lagi apabila tuntutan Comango itu disokong oleh pembangkang dan juga NGO-NGO yang pro pembangkang.


"Kita lihat NGO-NGO pro pembangkang menyokong usaha dan tuntutan Comango termasuk Ambiga sendiri dan bagi saya, mana-mana lebai yang menyokong Ambiga dan juga tuntutan Comango ini saya sifatkan sebagai lebai malang yang amat malang," tegasnya.


Comango merupakan gabungan NGO-NGO Malaysia yang menghantar memorandum kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mendesak kerajaan agar tunduk kepada beberapa perkara seperti membenarkan kebebasan beragama, menghapuskan seksyen 377A kanun kesiksaan berhubung jenayah liwat, menghapuskan hak-hak istimewa Melayu dan Bumiputera, menghapuskan enakmen jenayah Syariah, termasuk mendesak kerajaan untuk membenarkan penganut fahaman Syiah untuk menyebarkan fahaman mereka. -MediaUMNO

Ps: ambiga dan PR memang manusia sumbang dan songsang. Perkara yang tak sepatutnya diperjuangkan mereka dengan penuh semangat bermati-matian memperjuangkannya.

Kepada pengundi DUN Sungai Limau. Jom mengundi BN!

#Berani Hijrah
#Undilah BN

Comments

Popular Posts