LAHAD DATU INFO


Sila baca berita dari BERNAMA. Pada facebooker, mahupun twitter user mahupun blogger. Bertanggungjawablah dengan perkongsian yang korang seronok nak sebarkan di media sosial. Sejak pagi tadi pu3 dok tengok . Bukan main seronok mencanang menceritakan khabar yang korang LEBIH LEBIHKAN dari cerita sebenar!!!!

stop nak CREATE  cerita SERAM di laman sosial!

Gambar yang digunakan oleh favebooker konon ada pertempuran hebat dan dahsyat. Berlatar belakangkan Hutan sedangkan suasana di lokasi pemberontak Lahad datu adalah ladang kelapa sawit ya!

Sebenarnya suasana terkawal walaupun sedikit berlaku tembakan pagi tadi sekitar jam 10 pagi sehingga mengakibatkan 2 anggota keselanatan terkorban. G/17984 Insp Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabarudin .AL FATIHAH buat arwah pejuang keamanan negara.

Menurut sumber. Juga kemungkinan pihak pemberontak mati antara 10-12 orang tetapi ianya bukan info rasmi yang pu3 perolehi. 

Pu3 yakin pihak keselamatan sangat profesional dalam mengawal keadaan walau pertempuran tadi dimulaan oleh MUNDU atau pemberontak tersebut.


Kedua! stop sebarkan konon lapangan terbang sandakan mahupun lahad datu ditutup. Operasi lapangan terbang masih berjalan seperti biasa selepas rujuk pihak MAS.

Ps: facebooker pakatan pembangkang bukan main seronok menyebarkan fitnah untuk mewujudkN suasana panik. Part macam ni memang kegemaran mereka. apa punya SIAL pakatan pembangkang punya Cyber trooper ni. Dilatih dibayar untuk menyebar FITNAH saja!!! Ingat DOSA lah bro!

Sekali lagi... sila baca info TEPAT. Bukan debat info yang dicanang di facebook yang tak tahu sumbernya. Video sengaja diada-adakan. Gambar yang dikutip dari hutan mana!

Comments

  1. video yg ada d fb tu da lama bukan berlaku d lahad datupun so jgn terus percaya walapun pembankang suka berlakunya hal ini...kita teruskan berdoa supaya lahad datu kembali aman walaupun wira2 kita ada yg terkorban untuk menjaga tanah air tercinta malaysia..takbir

    ReplyDelete
  2. gambar kedua yg memegang senjata terbaring mati tu adalah gambar benar penceroboh di Lahad Datu semalam ke??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts