LAHAD DATU : ANWAR SOKONG PENCEROBOH DI LAHAD DATU?????


Melalui twitter Anwar Bin Ibrahim pagi tadi. Jelas manusia ni mengatakan bahawa situasi di Lahad Datu berlanjutan kerana campur tangan politik. Kenapa kata sedemikian??????

Adakah Anwar Ibrahim kesal kerana peluang mendapat sokongan dari kumpulan itu terhalang dengan penghantaran pasukan pejuang negara sehingga rancangannya tergendala???

Adakah Anwar tidak menganggap masyarakat di kawasan Lahad Datu dan Semporna itu bukan rakyat yang WAJIB dilindungi oleh kerajaan Malaysia. ????? Sehingga bertanggapan penghantaran pasukan keselamatan sebagai kaedah campur tangan politik?????

Kemudian pu3 temui artikel ini. Persoalan semakin memuncak.... kenapa Anwar mendoakan penceroboh yang mati ketika bertempur dengan pasukan keselamatan? Kenapa?????

Baca sini. (Dr web suara pakatan)

Anwar Minta Rakyat Sedekah Al-Fatihah Kepada Tentera Sulu

SETAKAT dilaporkan semalam, ada 31 orang tentera diraja Sulu yang telah dibunuh pasukan keselamatan negara, menjadikan keseluruhan 52 nyawa tentera diraja Sulu telah terkorban setakat ini.
Sesetengah pihak melihatnya sebagai jumlah yang terlalu besar untuk balasan 8 nyawa anggota polis yang telah melayang sebelum ini.  Sehingga ke satu tahap, laman ini melihat operasi yang sedang berlaku ini bukan operasi ketenteraan untuk mempertahankan kedaulatan, tapi lebih kepada untuk misi membalas dendam untuk anggota pasukan keselamatan yang telah mati.



Dendam kesumat yang membuak-buak ini diburukkan lagi dengan keengganan kerajaan Malaysia menerima cadangan Sultan Sulu semalam supaya satu gencatan senjata diadakan, atas nama kemanusiaan.

Setiausaha Agung PBB, Ban Kim Moon sendiri dalam satu kenyataan semalam mendesak semua pihak supaya menghentikan semua kekejaman dan kembali ke meja rundingan.  Gesaan itu pun ditolak mentah-mentah Najib Tun Razak, dan masih mendakwa kerajaan Malaysia telah memberikan ruang yang cukup untuk berbincang dan mencari penyelesaian secara aman.

Sejak bila pula perbincangan dihadkan kepada ruang?

Entahlah, sudah kemana hilang kemanusiaan askar-askar dan kerajaan kita pun penulis tidak tahu.  Nampak sangat bukan keamanan yang dicari, tapi balas dendam yang tidak tahu dimana pengakhirannya.  Mungkin selepas kesemua pengikut Sultan Sulu terbabit dibunuh agaknya.

Melihat kepada ketidakseimbangan yang berlaku, laman ini difahamkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah meminta rakyat Malaysia di seluruh negara supaya menyedekahkan ayat Al-Fatihah kepada semua anggota tentera Sulu yang telah terkorban.

Permintaan ini dibuat atas nama kemanusian dan tidak ada kaitan langsung dengan perbuatan kejam yang didakwa dilakukan tentera diraja Sulu ini ke atas 8 anggota keselamatan negara kita yang nyawanya melayang sebelum ini.

Kejam-kejam tentera diraja Sulu inipun, mereka masih lagi saudara sesama Islam dengan sebahagian besar rakyat Malaysia yang membentuk kumpulan majoriti di negara ini.  Maka itu, sewajarnyalah rakyat Malaysia beragama Islam, tidak lupa untuk membacakan Al-Fatihah untuk mereka yang telah terkorban.
Laman ini turut dimaklumkan bahawa semua masjid-masjid dalam negeri Pakatan Rakyat telah diarahkan untuk melakukan perkara yang sama.  Apatah lagi, hari ini adalah hari Jumaat dimana upacara sembahyang Jumaat akan diadakan.

Sekurang-kurangnya dengan melakukan perkara ini (sedekah Al-Fatihah) dapat mengurangkan sedikit ketegangan yang berlaku antara 2 negara, Malaysia dan Filipina serta mengelakkan perkara yang lebih buruk berlaku.

Kita perlu ingat, masih ramai rakyat Malaysia berada di Filipina atas apa pun tujuan dan tindakan keras pasukan keselamatan ke atas tentera diraja Sulu ini hanya akan mendatangkan bahaya kepada mereka.

Sudah tentu pentadbiran Najib terlalu didorong oleh perasaan marah yang meluap-luap sehingga tidak mengambil kira keselamatan rakyat yang berada di luar negara, terutama di Filipina, tak seperti Anwar yang mengambil kira semua perkara sebelum membuat keputusan.

Inilah ciri-ciri kesederhanaan pemimpin seperti Anwar yang sering dipinggirkan oleh rakyat Malaysia.  Dalam keadaan dimana hati semua orang dibakar dan diapi-apikan dengan perasaan benci yang meluap-luap, Anwar tampil untuk meredakan ketegangan dan mengingatkan rakyat Malaysia bahawa kita masih lagi manusia, bukan binatang.

Tak tahulah sampai bila akan datang pemimpin macam ini lagi.


Ps: anwar! Kenapa awak nak simpati pada penceroboh yang sudah terang lagi bersuluh mencemar kedaulatan Malaysia? Tetapi memperlekehkan terkorbannya pejuang mempertahankan keamana Malaysia?!!! 


Kerana awakkah mereka berani menyeksa dengan zalim pejuang negara seperti haiwan? Kenapa kala itu awak sedetikpun tidak melafazkan ucapan simpati kepada mereka?!!!


Kami TOLAK ANWAR DARI MENJAJAH MALAYSIA!!!!!

Comments

Popular Posts