INILAH HAKIKAT DAN SEBENARNYA!!!


Di mana-mana LADY duduk di kedai kopi... perbualan di pejabat.. atau di media sosial.. ayat pihak nan sebelah (sebenarnya ada unsur cemburu dan lebih hampir kepada dengki tahap gaban. " agaknya ada yang memikir, kan bagus kalau duit tu aku punya! agaknyalah kannnnnnn... sebab bunyi dan nada menunjukkan ke arah itu!!) asyik bertemakan dana 2.6B.mereka umpama REVIEW AUDIO yang berbunyi berulang kali tanpa berusaha untuk mencari info aebenar tentang itu.

Almaklumlah.. cerdik pandai dikatakan! Paling deabak berbicara kedai kopi konon dialah paling pandai berbual tentang permasalahan politik semasa ( wakil rakyat kesai kopilah dikatakan) tetapi yang lawaknya.. tahu bercakap benda sama... cerita 'aji naik moto' sahaja.

Cuba fikir selepas membaca penulisan di bawah. Tenungkan. Agaknya di mana kurang ayat demi ayat yang individu suka sangat REVIEW AUDIO di kedai kopi dan media sosial tu.

PENDERMA DEDAH KENAPA MASUKKAN DUIT KE DALAM AKAUN NAJIB RAZAK!!!

SATU
Menerima sumbangan untuk dana politik tidak salah di sisi undang-undang negara ini.

Cadangan SPRM untuk wujudkan undang-undang mengisytihar sumbangan kepada parti politik telah DITOLAK OLEH DAP walaupun UMNO TELAH BERSETUJU.

Dalam isu ini, penyumbang tersebut menyatakan, sebagai saudara sesama Islam, mereka tidak berminat untuk mendapatkan apa-apa jua bentuk balasan. Mereka hanya ingin memastikan bahawa kerajaan Islam boleh dipertahankan, sekaligus dapat mengekang aktiviti militan mahupun kemaraan musuh-musuh Islam dan sebagainya.

DUA
Walaupun begitu, atas sebab-sebab keselamatan, bagi memelihara kerahsiaan identiti penyumbang, mereka terpaksa mengenakan syarat.


Syaratnya, penyumbang hanya bersetuju menyalurkan sumbangan tersebut secara langsung terus kepada PM sendiri, bagi mengelakkan identiti penyumbang diketahui umum.

Untuk itu, maka sebuah akaun peribadi atas nama PM dibuka, khas untuk tujuan penyaluran sumbangan yang dimaksudkan. Akaun itu dibuka semata-mata UNTUK TUJUAN TERSEBUT, dan jelas menurut rekod, ia telah ditutup sejurus selepas pemindahan dana berjaya dilakukan.

Jika sumbangan itu disalurkan melalui akaun amanah ataupun akaun-akaun lain, sudah pasti identiti penyumbang akan terdedah dan diketahui umum, inilah yang dibimbangi oleh penyumbang.

Pemimpin pembangkang juga pasti berpendapat sedemikian. Buktinya, Lim Kit Siang, Tony Pua, Tian Chua, Lim Guan Eng dan ramai lagi pernah menyatakan bahawa mereka tidak bersetuju dengan saranan SPRM, yang menyarankan supaya nama penyumbang dana parti masing-masing (termasuk UMNO) didedahkan. 

(Rujuk Laporan Mesyuarat mereka bersama SPRM).


JADI, Apa yang Salah?

Dalam isu ini, Perdana Menteri tidak melakukan sebarang kesalahan di sisi undang undang.Yang salahnya KALAU penyumbang dapat balasan seperti projek atau peluang perniagaan daripada kerajaan.

TIGA
Selama ini DAP, PKR & PAS memang telah menerima ratusan juta malah berbillion ringgit sebagai sumbangan dana politik, tapi oleh kerana undang-undang negara ini tidak memerlukan ianya diisytihar dan juga tidak perlu memaklumkan sumber atau penyumbangnya, maka ianya tidak diketahui umum dan TIDAK MENJADI ISU!


Maka apabila UMNO menerima sumbangan dana politik, tidak ada sebab ianya perlu dihebah kepada umum. Tapi malangnya, ada orang dalam seperti bekas pemimpin yang telah mendedahkan perkara ini kepada pengetahuan umum. Lebih malang lagi pendedahan tersebut dibuat secara 'half truth' (separuh benar) yang menyebabkan pelbagai tafsiran sehingga menjadi isu negatif yang besar terhadap UMNO dan pemimpinnya. Adalah sangat tidak beretika untuk bekas pemimpin tersebut mendedahkan rahsia parti.

EMPAT
Adakah mungkin antara sumber derma kepada DAP berkait dgn CIA, Isreal (Yahudi), kumpulan Freemason, kumpulan Iluminati, kumpulan NEO-CON yang berselindung di sebalik NED dan NDI atau lain lain yang boleh menimbulkan kemarahan dan kebencian rakyat terhadap DAP?


Mungkin inilah sebabnya DAP menolak sekeras kerasnya untuk digubal akta tersebut.

#TandukKinabalu

Comments

Post a Comment

Popular Posts