PRU13: TIADA CALON BEBAS BN :SAPAWI


Majlis perjumpaan dan ramah mesra calon BN N27 Lumadan Datuk Kamarlin Ombi dan P.178 Sipitang Datuk sapawi Ahmad di PDM Lingkungan DUN Lumadan petang tadi mendapat sambutan hangat dan meriah bertempat di dewan Mini Lingkungan



Sambutan yang dianggap sangat hebat ini. Hampir seluruh lapisan masyarakat di kawasan PDM tersebut berkumpul di Kg Lingkungan.


Dalam ucapan calon BN Parlimen sipitang Datuk Sapawi Ahmad menegaskan bahawa tiada calon Bebas yang disebarkan oleh pihak pembangkang termasuk kempener calon bebas sebagai Calon Bebas BN atau calon mesra bebas BN kerana hanya ada untuk PRU 13 ini asalah Calon BN.


Menurutnya lagi. Telah ditetapkan dalam perlembagaan UMNO mahupun barisan nasional.. mana-mana ahli UMNo mahupun Barisan nasional yang bertanding sebagai calon bebas dilucutkan keahliannya seumur hidup. Pada pemahaman pu3, itu bererti tiada istilah mereka ini menjadi pemimpin BN lagi. Ambil contoh apa yang berlaku kepada John Ghani PRU 11 (2004) Kini bertanding tiket PKR kuala penyu. Beliau telah dilucutkan keahlian kerana bertanding sebagai calon Bebas ketika itu. Walaupun menang untuk kerusi N26 kuala penyu. Beliau tetap tidak diterima kembali ke dalam BN.


Datuk Sapawi mengharap agar pengundi kawasan N27 Lumadan tidak terpedaya dengan strategi penipuan calon bebas yang berusaha memperdayakan pengundi kawasan N27 Lumadan.

Jom undi BN

#vote4BN
#betternation
#BNBah
#PRU13
#BNTatap

Comments

  1. Penduduk kampung sudah menyuarakan pendapat mereka iaitu tidak mahu lagi si datuk ko jadi wakil diurang sebab selama dia jadi yb pun dia selalu tidak turun padang & masalah2 kampung tidak pernah diendahkannya.

    Tanyalah penduduk2 kampung sendiri betul atau tidak si datuk ko tidak pernah menunaikan janji pru lalu & tidak pernah turun padang.......

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts