PRU13: PEMIMPIN PENYAYANG MASYARAKAT MENYAYANG


Apabila pemimpin itu seorang yangbpenyayang. Sudah pasti rakyat akan menyayanginya.

Usia tua bukan penghalang kepada mereka mengenali Datuk Rosnah Abduk Rashid Shirlin. Sebagai seirang pemimpin yang dikenali mesra kepada masyarakat yang bertemu dengannya, kunjungan pemimpin muda ini tidak menimbulkan masalah ditolak oleh masyarakat sebaik sahaja beliau menemui mereka.

Lihat saja gambar pemimpin wanita muda ini... sangat mesra bersama  nenek tu, indoh bt amat, 69 kampung Sapat. Penerima bantuan kebajikan. Posisi dekat seperti ini adalah posisi hubungan yang mesra antara keduanya.


Pu3 tertarik gaya Datuk Rosnah. Setiap kali membuat program sebelum ini mahupun saat ini. Satu penbawaannya yang tidak boleh dilepaskan. Sangat sukakan bayi. Beliau akan spontan mengangkat bayi berkenaan dan memeluknya seolah-olah bayi itu adalah anaknya. Hakikatnya... beliau seirang yang menyayang. Lihat Foto ini.  baby, Awang mohd raziq, umur 1 bulan Ibu, Roshila sidin


Walaupun seharian berjalan. Datuk Rosnah tidak mebganggap jadual berkunjung itu sebagai satu program "datang" "salam" "minta sokong" "terus jalan". Beliau masih meneruskan pembawaannya akan berbual dan mendengar pandangan serta aduan individu yang ditemuinya tanpa mempamerkan wajah tudak selesanya. Lihat saja gambar ketika beliau berbuak bersama nenek pakai selimut putih. Sapiya bt matali,71. Kampung sapat.


Tapi antara situasi semalam yang  paling seronok melihat apabila nenek yang mesra yang meminta bergambar bersamanya dengan mengangkat simbol tangan 1MALAYSIA.

Teruskan perjuanganmu wahai pemimpin kesayangan.  BN TATAP!!!!!

#Vote4BN
#BNBah
#betternation
#PRU13
#BNTatap

Comments

Popular Posts