KESUNGGUHAN MENCALONKAN DIRI

Ni gambar pu3 perolehi dari jawabernam blog. Kisah seorang yang bersungguh-sungguh berkehendak menjadi calon kawasan sabak Bernam. Sehingga sanggup memacakkan sendiri board dirinya sebagai calon kawasan. Siapa lagi kalai bukan Aziz Bari. Bukan berasal kawasan tu tau.

Ini pula cerita seorang yang mengaku menjadi pemimpin asas PkR di kawasan Parlimen Sipitang. Lebih kuranglah ceritanya. Dia kini sedang berusaha sehabis mungkin bercerita bahawa dirinyalah calon paling sesuai diletakkan oleh PKR kerana 1 sebagai orang lama menyertai PKR. 2. Kerana konon dia tidak pernah mempunyai rekod buruk (ada orang di kedai kopi kata. Bagaimana nak kata rekod buruk sahaja dipantau sedangkan rekod buat baik pada penduduk kawasanpun tidak pernah)

Merajuklah manusia ini kerana PKR telah meletakkan seorang yang bergelar DAto kemungkinan menjadi calon PkR. Kalau merajuk keluar parti tu adatlah. Ini tak. Siap dari kedai kopi ke masa dia menjual ubat-ubatan di kaki lima cerita sama. Kata PKR tak patut letak si polan itu sedangkan dia lebih layak. Soalan pu3 kelayakan 2 perkara di atas tu sajakah?

Si polan bawa super ninja vs dia  4x4 ford (double cabin)
Sipolan banglo vs  dia tumpang rumah bapa
Si polan kontraktor besar vs dia jual ubat jalanan
Sipolan memiliki ijazah pertama vs dia hanya SPM sahaja

Rasanya 4 perbandingan ni.... Anwar akan pilih siapa ya?

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati

Comments

Popular Posts