DR MIM : HOT! KARPAL DIKANTOIKAN OLEH RAKAN PARTI SENDIRI...


Pergolakan... bergolak lama dah. Kalau diumpamakan gunung berapi... any time dah nak muntahkan lahar...

Baca sini ......

Isu penganugerahan darjat kebesaran oleh Sultan-sultan Melayu dan TYT negeri telah menyerlahkan pergolakan dalaman parti DAP.

Yang memalukan ialah percanggahan pandangan yang ketara di antara Karpal Singh dengan kepimpinan utama CEC DAP

Pada mulanya, Karpal Singh telah mengkritik keras Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Tenh Chang Khim kerana menerima darjat kebesaran yang dianugerahkan oleh Sultan Perak dan Sultan Selangor.
Karpal mengatakan bahawa kedua-dua ahli politik DAP itu telah melanggar prinsipal parti yang telah lama digunapakai dan dipersetujui sejak pertengahan 1990-an.

Karpal has rebuked Perak DAP chief Datuk Ngeh Koo Hamand central executive committee member Datuk Teng Chang Khim for breaching the party's long-standing principal on receiving awards while serving as elected representatives.The veteran leader said the rule for DAP MPs and assemblymen was agreed upon since the mid-1990s"Both Ngeh and Teng went against the principle and I am unhappy," Karpal said here yesterday

Bagaimana pun, Karpal Singh telah ditempelak dan dimalukan oleh rakan beliau sendiri, Teng Chang Khim, Speaker DUN Selangor.


Teng Chang Khim mendedahkan bahawa tiada sebarang polisi yang menghalang mana-mana ahli parti untuk menerima darjat kebesaran. Beliau juga seperti mencabar Pengerusi DAP yang juga MP Bukit Gelugor itu untuk menunjukkan minit CEC yang menyatakan seperti yang didakwa oleh Karpal.

He said DAP did not have any policy restraining its members from accepting Datukships and asked the party chairman to show him central executive committee minutes which stated so.


"Karpal should demonstrate political maturity required of a senior political leader by talking more about public policies than harping on matters of his personal opinion which will not help the party to build a truly multi-racial party in the pursuit to win Putrajaya," said Teng when contacted in Guangzhou

So, how now? Apakah Karpal Singh yang berbohong atau pun Teng Chang Khim?


Yang lebih memalukan ialah Ngeh Koo Ham mengaku mendapat persetujuan daripada CEC DAP yang jelas telah membelakangi Karpal Singh, Pengerusi DAP Pusat!

Persoalannya, apakah Karpal Singh sebenarnya tiada suara dan kuasa yang setimpal dengan jawatan beliau itu di dalam parti DAP? Apakah beliau sudah kehilangan pengaruh di dalam parti itu?

Apa mungkin ada lagi boneka kepada the true power in DAP yang rasis dan cauvinis?

Malah sebelum ini, FreeMalaysiaKini telah menyiarkan rencana yang menyerlahkan kebiadapan dan kurang ajar seorang pemimpin DAP 

Nampaknya, nanah dalam parti DAP sudah tidak dapat lagi dibendung dalam parti DAP.
Saban hari kita dapat menyaksikan sendiri kepincangan struktur parti yang dilabelkan rasis dan cauvinis, hasil daripada kekalahan kesemua calon Melayu semasa Kongres DAP baru-baru ini. Sekarang isu darjat kebesaran pula.

Hanya satu sahaja yang mampu difikirkan oleh para strategik DAP untuk counter balik isu-isu yang memalukan seluruh kepimpinan dan ahli-ahli DAP itu iaitu mencipta diversion.

Hanya dengan mencipta satu cerita baru yang sensasi, conflicting dan kontroversi sahaja akan dapat mengalihkan pandangan para media dan rakyat daripada memperkatakan kedua-dua isi besar tadi. Apakah cerita baru yang sensasi, conflicting dan sensasi itu?
Kita tunggu dan lihat!

Tetapi, walau apa pun cerita terbaru itu, jangan lupa dengan label DAP parti rasis, cauvinis dan masaalah dalaman mereka yang semakin menyerlah.
Tolak DAP di PRU 13 nanti

Sumber: dr mim blog

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK

Comments

Popular Posts