ALAHAI, ANAK BERUDU DIKANTOI LAGI

panasker dik? nasibler korang. bos korang siap kedinginan di dalam aircon je
Alahai, kasihan sungguh budak-budak ni. Berkhemah je kat dataran. Ala-ala gelendangan.
kasihannya, makan tak terurus je anak-anak berudu ni

Kata blog anginperubahan.blogspot.com : Mereka ini sanggup berkhemah untuk membuktikan taat setianya mereka pada bai'ah terhadap ketua mereka. Sanggup bernyamuk dan panas untuk menyedapkan hati ketua mereka yang hendak sangat pada kerusi Perdana Menteri. 
khemah di pasang dipagar semasa pihak berkuasa hendak membukanya. alahai!

Sanggup pula memagari khemah ntah siapalah penajanya takut dirampas oleh pihak berkuasa DPKL . Andai ada pegawai nak membersihkan dataran tersebut, jelaslah mereka ni membuat perkhemahan tanpa kebenaran pihak berkuasa. Alahai sanggup sungguh! Malangnya semangat depa ni tak bermakna langsung! Depa berpanas berbumbungkan langit.. Tapi...
lepak beraicon kat hotel saat anak berudu berkhemad kat dataran merdeka

Ini dia wajah pemimpin mereka. Sewaktu mahasiswa dikerjakan untuk makan sambil melukut di tepi khemah, pemimpin mereka makan sedap sedap di hotel. 


Situasi ni Sama seperti BERSIH 2.0, pemimpin mereka sedap di hotel lima bintang kalau tak silap pu3 kt hilton hotel. Kelas gitu!!! , orang bawah dibiarkan terperosok di stesen bas dan keretapi!!! Boleh percaya pada janji pada orang yang bernama Anwar Ibrahim ini? Bab makan pun sudah terserlah double standardnya!!! Apa lagi pegang kuasa no 1...


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. selamat tinggal umno/bn...
    see u later....
    ..........................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takat bg ucapan selamat tinggal tkder maknanya . Still pakai anonymous. Bgler nama n no ic. Blh check ahliker tk. Nnti senang hntr surat borang permohonan keluar ahli. Ada berani?

      Delete
    2. HAI NAK PERGI MANA PULA TU. SELAMAT JALAN PERGI MAMPUS LAH. MAKA TINGGALLAH UMNO/BN MEMERINTAH MALAYSIA. TERIMA KASIH ANOM.

      Delete
  2. ceti haram jadah.................

    ReplyDelete
  3. haha.. anwar mkn kat hotel mahal malaysia xpe lg. Najib n mak mah tinggal ket hotel abis ratusan ribu dlm beberapa hari je apa cer.. kantoi joli kat australia.. haha.. sy rakyat malaysia mengucapkan selamat tinggal kpd BN.. kalau dpt memerintah lg lps pru13 pasti makin gundah gulana sbb makin byk kawasan ditawan. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe niler ayat pengecut yg dh parah takutnya. Bercakap tk ikut akal. Tanya kt MB selangor @ LGE.. Depa baru jadi ketua menteri @ menteri besar, takkan nk duduk tepi jalan makan. Ikut standardler sebagai orang besar negeri. Nk pertikaikan PM pula? Alloooo? Hahahaha klu komen mcm ni, buat malu budak demo yg seksa diperbodohkan Anwar je. Pu3 sengaja publishkan supaya org blh baca betapa low classnyer komen awak ni

      Delete
  4. Kesatria Maya Kita memang tidak mahu kejadian begini berkumpul berdemostrasi , terkadang terasa membuang masa, banyak perkaraberfaedah lain bolih dilakukan... tapi bagikan kanak kanak yang menangis mahukan susu kerana ibu terkadang lalai akan tanggungjawabnya jadi tangisan dapat menyedarkan ibu.... tapi terkadang kerajaan bagaikan seorang ibu yang zalim yang hanya melayan kemungkaran dirinya sendiri hingga anak anak terbiar....sering kita lihat ibu bapa yang tidak berakhalk melahirkan anak anak yang rosak kerana ibubapa yang tidak bermoral, bernasib baik lah jika kanak kanak sedar akan kepincangan keluarga itu pun jika dia bertemankan dgn orang orang yang berakhlak baik atu beriman,,, tapi ianya nasib yang menentukan tapi kalau salah persahabatan maka ia akan terjerumus kehinaan,, agak agak begitu lah perumpamaan

    Jadi apakah lain saluran yang dapat digunakan untuk menunjukkan ketidakpuasan hati, kerana pintu2 keadilan ditutup untuk menyorok kejahatan mereka yang berkuasa... mahu tidak mahu mereka harus keluar mencari suara ramai meminta perubahan untuk menghapuskan kemungkaran.... tapi sayang pula ada yang kelaparan tidak sabar2 menrima upahan untuk menggagalkan walaupun dari syaitan, kerana yang penting dapat wang lumayan
    So pastikan bersih itu bersih, tiada kotoran luar yang menyelusup masuk mengambil kesempatan membuat keburukan, ingat kita tiada media untuk membela, jauh sekali kerajaan yang memerintah, kerana mereka lah punca kepincangan... biar kta dipukul tetaoi kita bukan bacul, kita mengalah bukannya kalah, lebih banyak kita di selar, lebih ramai lagi yang akan sedar....perjuangan itu perit tapi kebenaran itu pasti

    ReplyDelete

Post a Comment