HANYA SIBANGSAT MENYOKONG PENGHAPUSAN PTPTN

Nak kata bebal tak bebal juga. Dh lepas pengajian IPT. Tapi pemikiran tak sesuai dengan pengajian tinggi. Dah nama pinjaman, kenalah tau membayar. Belajar dibawa dana pinjaman sampai graduad, dapat kerja boleh pula nak lepas tanggungjawab! Phui! Memang jenis bangsat yang tak boleh bagi muka! Pu3 memang sangat menyesali ada anak malaysia yang betul-betul mewarisi perangai si syaitan Anwar Ibrahim ni. Sentiasa lari dan lari dari bertanggjwab.

Pu3 tak akan kata memujuk untuk kesedaran. Sebab , dah taraf dewasa walau akal budak. Nafsu je besar sangat! Mereka jenis ini layak dimaki dan dihina!

Bunyi je tua keparat anwar ibrahim kata, memerintah je Pakatan pembangkang, PTPTN dihapuskan! Korang terus rasa bersorak sokong.!

Jenis-jenis macam ni nak dibagi muka? Punah negara. Tanggungjawab sendiri, dok nak lepaskan diri.

Tak per, pu3pun akan cadangkan agar elok juga PTPTN ni dilupuskan. Tetapi yang dah buat pinjaman. Teruskan bayaran tu, tak bayar, elok diisytihar muflis. Pada emak bapa, n mereka yang menyokong penghapusan PTPTN ni, bersedialah kos perbelanjaan anak-anak atau diri sendiri untuk menanggung segala perbelanjaan belajar tu.

Tak ada duit? Lantak koranglah! Elokler, so siapa yang berharta dapatlah sambung belajar tinggi , yang tiada kewangan tu, tak apa, buruh kasar sangat diperlukan di negara kita. Korang tak akan menganggur selagi tak menyombong nak gaji besar. So negarapun tak perlulah mengimport buruh kasar dari luar negara. Nak?

Takpun, dapatkanlah elaun dari Anwar ibrahim untuk jadi tukang sorak setiap kali buat demontrasi jalanan. Tak perlu bekerja, jadi samseng ala-ala mafia dah, saha bakal terima imbuhan.

Sendiri mau ingatlah!

Comments

  1. Ganaznya bahase pewaris bangse... hehe..

    ReplyDelete
  2. Jenis2 lari taggjwab ni, tak layak nk dinasihat bahasa lembut dah.

    ReplyDelete
  3. 1997 hingga 28 februari 2011", jumlah pinjaman PTPTN TERKUMPUL adalah RM 38 billion - up sikit dari apa yang Husam beritahu (mungkin dia mengambil laporan pada tahun 2010 dimana pinjaman terkumpul pada September 2010 adalah sebanyak RM 27 billion). Walau apa pun jumlahnya, ini bermakna PURATA PINJAMAN PTPTN SETAHUN HANYALAH RM 3-4 BILLION SAHAJA. Bukanlah RM 28 @ RM 38 @ RM 43 billion SETAHUN!

    Jadi, apa masalahnya utk memberikan pendidikan percuma untuk rakyat? Tambah je la peruntukan untuk pendidikan dan cut la peruntukan daripada kementerian2 lain. Senang.

    Mengulas hal ini, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dengan jelas menyatakan seperti berikut, "jika dapat dijimatkan wang dari subsidi RM17 billion setahun menangung Penjana Tenaga Bebas (IPP) dan RM28 bilion setahun yang rugi akibat kelemahan pengurusan kerajaan seperti yang ditegur oleh laporan Ketua Audit Negara, RM45 bilion setahun dapat dijimatkan dan negara sepatutnya tidak ada masalah lagi hendak menanggung RM43 bilion jika PTPTN dimansuhkan."

    See? Kalau hati tu ikhlas, pasti akan ada jalan. Malah kalau aku ingin tambah, better kita utamakan pendidikan percuma untuk generasi kita ini berbanding dengan melupuskan hutang kroni seperti yang terkini RM589 juta hutang Tajudin Ramli kepada Khazanah Nasional dilupuskan begitu sahaja. Itu yang kita tahu dan sedar - yang kita tak tahu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PTPTN akan di hapuskan, tapi PR (nuar) tak kata PTPTN akan di ganti dengan biasiswa. dan juga nuar tak kata biasiswa nanti sama banyak dengan pinjaman PTPTN.nuar juga tak kata jumlah pelajar yang layak dapat biasiswa, dan nuar juga tak kata jaminan pelajar ke IPTS dapat biasiswa. Aku rasa PTPTN di hapuskan memang mudah. pengganti PTPTN dengan jumlah pelajar bertambah adalah sangat payah. nanti akan timbul kroni, rasuah, pelajar yang bijak saja. Ini lah cara yahudi untok menghapuskan Islam. dengan memberi sedikit gula di campur dengan sedikit racun maka terhapus lah semua semut semut yang keseronokan.Bila pelajar yang bijak saja mendapat peluang maka kita semua maklom pelajar melayu berbanding pelajar bangsa lain , maka pelajar melayu akan kesoronakan menjadi kuli batak nanti kepada tuan mata sepek . sedarlah melayu ku. tiada seorang pon pemimjam PTPTN di jelkan kerana cuai bayar PTPTN. Dasar yahudi menghapuskan kerajaan Islam.

      Delete
    2. Mmg tak. Ni kes nak menarik perhatian je. Janji gula-gula kapas.

      Delete
    3. selalunya barang free ni dilempar tepi jalan je bro... macam pompuan juga kan.. kalau dah lobos dibuat main je... bukan nak amik jadi bini.. barang free kan.. sorry la bahasa aku kasar tapi ni kenyataan.. walaupun pahit terpaksa ditelan kerana itu kebenaran.. orang melayu kita ni dah terlalu banyak lemak.. sebab tu terlalu manja.. semuanya nak free.. langsung takda daya nak usaha.. buat apa ada pepatah melayu usaha itu tangga kejayaan??? kalau macam tu apa kata nanti kalau PR memerintah semuanya diberi free.. kerajaan PR tanggung kos sara hidup rakyat.. rakyat takyah nak kerja, takyah usaha.. duduk je rumah tunggu tiap2 waktu makan yb2 PR datang suap kat rumah.. bulan2 hulur duit.. kan senang.. SAMPAI BILA MELAYU NAK BERTANGGUNGJAWAB DAN SAMPAI BILA MELAYU NAK MAJU???

      Delete
  4. Mereka yang dah pinjam perlu la tunaikan tanggungjwab masing2....
    bayangkan kita dah wat perjanjian dgn PTPTN... itu dah jadi perjanjian..
    di dunia kita mmg suka kalo PTPTN dimansuhkan..sapa x nak kan? saya pun nak, pinjam pun banyak.. tp disebabkan TANGGUNGJAWAB, perlulah tunaikan..dngan byr kepada PTPTN.

    korang ada fikir akhirat tak? kita pinjam duit, n tak nak bayar, n nak dimansuhkan..
    apa yg saya tahu, selagi kita pinjam duit org, kita kene selesaikan.. kalo x,
    nnt di akhirat diri sendiri yang susah...

    renung2 kan.... jgn pikir dunia sahaja... dunia hnya sementara, disbbkan nak ikut Anwar Ibrahim, korang smua lupa akhirat, pinjam tetap kene bayar.....

    alam dunia kita mmg boleh lepas apa yang kita telah lakukan, tp di akhirat, there is no way out friend.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyokong tu nak lari dr bertanggungjawablah tu

      Delete
  5. nmpak gaya mereka yang bersorak gembira dengan pengumuman anwar ni, mereka bakal meraung kerana kerajaan fantasi anwar bukan kerajaan kebajikan untuk mereka

    ReplyDelete
  6. kawe raso anwar xdok modal nk kecek tuh..byok lagi benda lain leh bangkang...

    ReplyDelete
  7. bg hapus pun x nak ke

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts