DIHUKUM DI LUAR NEGARA! DI MALAYSIA DISANJUNG PULA!!!

Betulkah? Biasanya memang betullah! Pelik tetapi benar. Bukan sekali dua perkara ini terjadi. Ia berlaku! Dalang pembawanya tak lain tak bukan mereka yang berkiblatkan songsangnya king of drama !

Walaupun 3 hari dah berlalu. Sebenarnya pu3 kongsikannya untuk teguran yang tak basi sepanjang masa. Bak kata orang tua.. Peringatan dan orang putihnya REFREASH MEMORY! Jom baca!
---------------------------------------------------------
LONDON 28 Mac - Seorang pelajar universiti semalam dijatuhkan hukuman penjara selama 56 hari setelah didapati bersalah mengapi-apikan kebencian kaum ke atas pemain bola sepak Bolton, Fabrice Muamba menerusi komen di laman sosial Twitter baru-baru ini.

Mahkamah Majistret Swansea menjatuhkan hukuman berkenaan ke atas Liam Stacey, 21, setelah pihak polis sebelum ini menerima banyak aduan daripada orang ramai yang tidak berpuas hati dengan komen yang dibuat pelajar Universiti Swansea itu ketika Muamba diserang sakit jantung dalam perlawanan Piala FA ketika Bolton menentang Tottenham pada 17 Mac.

Hakim, John Charles memberitahunya: "Pada pandangan saya, tidak ada alternatif kepada hukuman penjara serta-merta.''

Mahkamah diberitahu bahawa ketika ditangkap, Stacey mengaku bersalah dan berkata dia mabuk pada ketika itu. - REUTERS
---------------------------------------------------------
Kata fliyingkick dalam blognya: Di Malaysia, ada segelintir bebas memperkatakan, buat lawak, peleceh bukan saja isu perkauman tapi agama, undang2 negara, sistem pertahanan negara, perlembagaan persekutuan, raja2 Melayu..

Kerana kebebasan yg diperolehi atau "kebal", "kebal" kerana tidak mahu diambil tindakan semata2 khuatir akan berlaku perkara yg lebih buruk lagi kononnya..baguslah, tapi segelintir ambil peluang ni ngan terus memperkatakan dari semasa kesemasa..

Walaupun banyak laporan polis dibuat..tapi ianya sekadar laporan. Abis2 pun kabor ler polis dah panggil segelintir ni untuk bantu siasatan atau telah diambil keterangan..

Ada juga yg telah diberi penghormatan dan diberi modal utk buat filem lagi..

Kebebasan ada batasnya..keterbukaan ada batasnya..bertolak ansur dan berlapang dada pun ada batasnya..

Dah jadi rakyat Malaysia tapi sudah tidak ada kesetiaan dan penghormatan pada perlembagaan persekutuan, raja2 Melayu dan agama rasmi negara ini..apa lagi kita nak kata? apa lagi tonggak perpaduan yg kita hendak peliharakan?

Nak baca selanjutnya. Klik di sini : http://theflyingkick.blogspot.com/2012/03/orang-di-negara-lain-dihukum-malaysia.html

P/s: pakatan pembangkang sememangnya jenama produk mengangkat individu yang perangainya luar tabii. Sama gak apa yang dilakukan oleh Syaitan , iblis dan bangsa-bangsa sama taraf dengannya. Pu3 letakkan mereka ini bangsa DAJJAL
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts