HARAKAH, SUARA KEADILAN HIDU KEKALAHAN TERUK PAKATAN DI SABAH!

Sebenarnya PKR melalui. Pengintip-pengintip yang dikirim oleh Pakatan pembangkang sudah mengduga bahawa mereka tidak akan mendapat tempat di hati rakyat Sabah.

Terima kasihlah saudara sabadun lRenzo yang membuka cerita ni. Pu3 tak anggap itu suatu kemenangan UBF @ mana-mana parti cendawan timbul selepas hujan yang dibangunkan oleh serpihan manusia yang tiada kedudukan untuk dapatkan kedudukan. Apa lagi sepecies ULUN katak.

Mengikut pemerhatian pu3 sebagai anak jati Sabah. Yang banyak berbunyi ni bukan pun kumpulan anak muda @ generasi baru. Semua yang anggaran usia ke atas. Yang lahirnya selepas kemerdekaan. Tetapi tak lebih zaman 80-an apa tah lagi 90-an. So berhentilah nak kata 'arus tsunami generasi baru' menggelikan anak tekak pu3 je! Hahahahahha

Kata sabadun LRenzo kononnya
"Sebentar tadi sya dihubungi oleh dua orang Journalist drp blog "Suara Keadilan" dan "Harakah"."

Mereka berkata "Kebangkitan generasi baru Sabah kini tidak dapat dibendung lagi. Rata-rata pemimpin PR Pusat termasuk kepimpinan BN/UMNO mula merasakan " betapa dasyatnya tsunami perubahan di Sabah pada kali ini" dan kedua-dua penyokong PR itu menyatakan tanda setuju agar gagasan PR itu MENGHORMATI kehendak generasi baru SAbah yg mahukan penyatuan pada kali ini melelui gabungan Perikatan Borneo (UBA) yg telahpun berjaya direalisasikan..............................

Ayat ini hanya kenyataan SS sahaja sebenarnya. Kalau pu3 perhatikan. Pasang bendera main sembunyi. Dah tu tumpang lak pada kemudahan insfrastruktur yang sedia ada. Kayu free pula digunakan. Kalau area pelintasan pu3 ke tempat kerja, banyak dah bendera tu jadi sampah di atas jalan raya. Tumpang.

Suara? Asyik nama sama je yang pu3 jumpa membuat komen. Tengok muka.. Ada yang tunggu beberpa bulan nak pencen dah. Tu dikira generasi baruker? Opppssss terlupa, kalau ikut rentak anwar ibrahim, memang dimudakan usia. Hehehehehe


Kedua-dua Journalist tersebut berjanjia akan menemui Anwar Ibrahim selaku ketua PR Pusat bagi mempertimbangkan kemungkinan agar Anwar Ibrahim/PR Pusat utk membuat pengumuman rasmi bagi menumpukan perjuangan gagasan itu di Semenanjung sahaja pada PRU13 nanti. Jalan terbaik yg dilihat ketika ini adalah pelan pergabungan gagasan Pakatan Rakyat dan Perikatan Borneo utk merampas PUTRAJAYA.........PR akan hanya bertanding di Semenanjung sekaligus membolehkan pertandingan 1 lawan satu antara Perikatan Borneo(UBA) dan BN/UMNO nanti.."PR harus menghormati kehendak rakyat Sabah pada kali ini"...ujar kedua-dua journalis terkenal itu lagi.....

Journalis terkenal? Siapa journalis terkenal Harakah dan suara Keadilan tu? Kenapa LRenzo tak berani nak nyatakan nama journalist tu. Takat penulis harakah dan suara keadilan HARAM di pasaran tapi kerajaan tak sekejam mana, membiarkannya. Harga senaskah RM3.50 setiap 1 , lintah darat sungguh dan tak tau malu.. Pembacanya hanya di kalangan mereka dahaga cerita SS. Tak layak diletak tittle terkenal. Kalu Raja Petra ker yang hubungi dia ni, tu pu3 kata 'NGAM'!

Sebenarnya kedua journalist pakatan pembangkang dah mengetahui posisi pakatan di sabah tak mampu menawan. Kekuatan sabah pernah diperintah pembangkang dah membuka mata rakyat sabah tak akan biarkan negeri tercinta dijadikan gelanggang makmal ujian. Kerajaan BN telah berikan pembangunan yang tak sama sebelum ni. Sedikit demi sedikit dilaksanakan. Memandangkan kawasan Sabah besar.

Sedar-sedarlah ya . Pu3 tak akan berhenti memberi maklumat untuk pastikan saudara senegeri pu3 sentiasa sedar dalam jaga.

BN akan tetap bertahan di bumi sabah ni. Insyallah

Comments

Popular Posts