BERSIH KK SYOK SENDIRI JA

Sehingga kini Bandaraya KK tenang tanpa ada apa-apa insiden yang tidak diingini berlaku. Walaupun keadaan jalan raya sesak dan panas, aktiviti harian berjalan dengan aman. Diharap tiada provokasi melampau ditimbulkan oleh pendemonstrasi. Pihak keselamatan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas. Semoga hak bersuara dan menyampaikan pendapat dizahirkan dengan cara yang lebih bertamadun dan menghormati undang-undang.- Jabatan penerangan Sabah.
musli oli kata lautan manusia di KK tapi pu3 taulah lokasi mereka berkumpul, tidak akan muat 20 k tu!

Pu3 bacalah twit pengkhianat Musli Oli yang dengan bangganya mengatakan lautan manusia di kk. Pandai dia ambil gambar. Mcm ramai betul. Tapi hakikatnya, lokasi tempat mereka berkumpul bersebelahan mahkamah kota kinabalu, @ taman rehat kawasan Kampung air ni tidak seluas mana. Kata 20k? Rasanya 1k pun tidak muat sudah!
ini tempat letak kereta depan Mahkamah Kota kinabalu. kuasannya bukan seperti padang merdeka. logikker 20k? (sumber: twitter)
lokasi : belakang mahkamah, tandas awam dan DBKK menghadap jalan raya seberang padang Merdeka Kota kinbalu. Kecil je tempat ini. kenapa mau pilih tempat berpokok? kalau berani duduklah temoat terbuka! (sumber: twitter)

nahh uncle. baik lagi kamurang rehat2.. klau sakit kaurang juga susah woooo (sumber: twitter)
perkarangan sempit Suri Sabah mereka berkumpul. ada akal warskah mcm tu? orang nak berehat, dorang buat pasal! (sumber: rakan media sosial sabah)
bikin panas! tidak ada tempat lainkah mau kasih semak? tempat orang awam membelo belah huung minggu jug akamurang kacau! (sumber: rakn media sosial sabah)
peserta demo haram berlari-lari menyeberagi jalan raya menuju ke padang dari suria Sabah (sumber: rakan media sosial sabah)
Yong teck lee ni mmg minat buat perkara gempak buduh mcm ni. (sumber: rakan media sosial sabah)
siok kamurang kawan.  (sumber: rakan media sosial sabah)
BERSIH sabah sudah keluar dr agenda BERSIH 3.0 hehehehehe.. (sumber: sahabat media sosial sabah)

Dari perhatian pu3, keadaan tenang sahaja, tetapi salah tetap salah kerana ada di antara ibubapa mengheret anak-anak mereka yang masih kecil. Itu sudah melanggari AKTA HIMPUNAN.
himpunan seksi dan hereta kanak-kanak perhatikan mata lelaki ikat kepala. matanya ke arah mana ya?!!!! jeng3 (sumber: rakan media sosial sabah)
tidak bertanggungjawab mengheret anak turut serta himpunan jalanan ini! (sumber: rakan media sosial sabah)
kasihannya bayi ini memiliki ibubapa yang teruk. terima kasih PDRM yg sediakan khemah untuk kempen BANDAR SELAMAT. dapat juga menumpang berteduh oleh manusia mulau! (sumber: rakan media sosial Sabah)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular Posts