AMARAN PADA TALAM 2 MUKA : UMNO SIPITANG

YB Datuk Sapawi Ahmad. Ketua UMNO Bahagian Sipitang meragkap Ahli Parlimen P178 Sipitan memberi ucapan
Tidak seperti tahun-tahun sebelumnya. Dalam ucapan perasmian mana-mana cawangan yang dihadirinya. Ucapan berlembut banyak mempengaruhi penyampaiannya. Walau hakikatnya, dia tahu situasi dan perkara yang berlaku.
Sesi pendaftaran ahli cawangan yang hadir dalam mesyuarat

Namun ucapan pada hari ni, jauh berbeza. Dalam penegasannya berkenaan memastikan kemenangan BN tetap bertahan di kawasan sipitang, YB Datuk Sapawi Ahmad, ketua UMNO Bahagian sipitang, juga Ahli Parlimen 178 sipitang dengan nada tegas memberi amaran kepada sesiapa dalam ahli parti menjadi musuh dalam selimut.

sebilangan Ahli jawatankuasa UMNO bahagian yang sudah sampai-(sumber: rakan FB yang juga meghadirimesyuaat tersebut).
"Jangan Jadi musang Berbulu ayam!" Itulah antara kata-kata ketua UMNO Bahagian memberi amaran keras, tidak akan teragak-agak kali ini untuk melapor individu dalam parti yang bertindak berkempen untuk membantu pembangkang secara senyap-senyap. Perkara ini sudah berlaku pada PRU sebelumnya, namun atas dasar rasa persahabatan, perkara ini didiamkan, namun individu tersebut kelihatan masih belum insaf, tindakan perlu diberikan yang berhasrat merosakkan nama parti
kehadiran ahli cawangan-cawangan sedia menunggu majlis dimulakan. masih ramai di luar dewan mendaftar

YB Datuk Sapawi juga mengtakan pakatan pembangkang adalah kumpulan manusia yang hanya tahu berbohong. Mengambil contoh Ahli parlimen hulu Langat datang ke kawasan sipitang, siap mengatakan mendapat sambutan sangat baik di PDM Pantai. Kononnya dihadiri 400 orang. Walhai hanya 54 orang sahaja yang hadir ketika itu. Demikian juga di kawasan PDM bukai konon dinyatakan 150 hadir dalam perjumpakaan PKR. Maklumat nyata hanya seramai  30 orang sahaja. Tetapi di luar rumah. Berada dlam rumah tempat perjumpaan hanya 3 orang sahaja! Sibuk berkempen di kawasan orang, kawasan sendiri terabai dan tidak terjaga!

Tanam padi Di tengah Bendang,
Habis buah Tinggal Batang,
Apa diharap pada pembangkang,
Banyak cakap kuat tembirang! -Pantun konklusi YB datuk sapawi dalam ucapannya.

Cewah! Tabiklah. Pu3 percaya UMNO sipitang khasnya BN umumnya akan tetap bertapak kukuh di atas tanah pentadbiran Parlimen Sipitang. SEDIA GEMPUR!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. HAHA..TIPU..SAYa urg Sipitang,cuba dtg di kampung saya..manada yg sokong UMNO lg tu..kah kah kah..tertipu kau admin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonmous. awak oprang sipitang. Sebaukan nama kampung awak tu dalam PDM apa. kalau awak rasa saya sebagai dmn tertipu, awak kena kkuhkan kata-kata awak dengan tunjukkan dengan saya nama kampng tersbut. senang saya lakukan siasatan. Kalau awak BERANIlah atau mungkin awak jenis pengecut je tak akan berani punya. sebab identiti pun tak berani nak letak. itu cabaran saya kepada awak.

      Delete
  2. Semoga UMNO BN Berjaya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO Juara Raykat atau penipu rakyat?

      Delete
    2. "ANONYMOUS. Cuba terangkan penipu rakyat itu? awak dhbanyak kali kena tipukah. beritahu JIKA BERANI dan TIDAK KECUT. pakai namapun tak berani! heheheheheheheh

      Delete
  3. ada aje anonymous menjawab ... entah orang yang sama untuk semua blog ... sebab ... tak nak bagi nama ...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. inilah masalahnya. tak berani nk tunjukkan identiti. tetapi pada yg beri komen elok tu. pu3 tak kisah sgt. tetapi yang merapu mengaku kata orang sipitang tu... nampak sgt kecutnya dia tak berani tunjukkan diri. pu3 cabar dia, andai kata admin blog ini ditipu, sila maklumkan mana lokasi kampung yang yang dikatakan tidak menyokong UMNO di sipitang. mudah admin membuat siasatan membuktikan sama ada betul atau hanya tembirang sahaja

    ReplyDelete
  6. Saya org semenajung yg pernah bekerja di SFI selama lima tahun dulu dan telah kenal YB Datuk Sapawi sendiri dan ramai org UMNO dan org PKR. Saya bukan org politik tapi saya nak beritahu disini, kalau YB Datuk Sapawi kalah di Sipitang bukan kerana PKR kuat tapi kerana org UMNO sendiri belot! Kata2 Dato Sapawi TEPAT sekali memberi AMARAN jgn belot. Kalau gentlemen, kluarlah UMNO dan masuk PKR. Saya sebut SFI kerana saya lihat ramai warga SFI terumbang ambing tidak tahu mana satu parti nak dipilih pada PRU13 nanti. Saya sarankan YB Datuk Sapawi dan org2 kuat UMNO masuk jumpa mereka dan tunaikan janji2 dulu untuk membantu mereka yg masih tidak dapat kenaikan gaji dari SFI yg org INDIA dari India memerintah SFI. Saya tahu mereka bekerja sampai bersara dan gaji mati pun tak sampai RM2000. Lepas itu anak2 mereka masuk kerja diSFI dan skg ni cucu mereka yg bekerja dgn SFI. kalau Dato sapawi nak menang besar diSipitang, bayangkan dari 1500 pekerja kali 2 org (suami isteri) dah 3000 org. purata anak2 umur 18 tahun ke atas ada lima org. 7 x 1500 brapa? 10,500 org akan undi UMNO! Bertindak skg Dato! Jgb tunggu lama2 nanti diambil org! Saya Fadzil Latif Mantan Pengurus kanan Sumber Manusia Sabah Forest Industries.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara fadzil. terima kasih atas pandangan dan cadngan baik ini. Insyallah alan disampaikan kepada YBdatuk Sapawi tentang pandangan ini .

      Delete
  7. Sdr Fadzil: pandgn yg sgt bernas & kami samat anjungi.. sy junior kpd En. Hamid Binsin, i.Allah isu ni akan dibugarkn kembali k pgetahuan YB Dtk..

    cyber pu3: teruskan kerja utk rakyat.. sistem kita demokrasi, usah peduli mrk yg keras hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih paadian. Insyallah perjuangan akan diteruskan. pembangunan tak akan berlaku sekelip mata. dalam proses dan insyallah akan akan brterusan selagi BN memerintah

      Delete
  8. Tn. Fadzil: cdgn yg sgt bernas, akan diutarakn kpd pihak bkenaan. Sy junior En. Hamid Binsin.

    cyber pu3: jgn dikisah kpd mrk yg keras hati.. Dtk bilang 'kita bukan lampu aladin' tp khidmat utk rakyat mesti diteruskan mna yg trmampu..

    ReplyDelete
  9. makan taik umnolah kau sepiting nati sukung umno penjajah sabah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk makluman saudara pengecut tak ada identiti. selama ini sipitang sudah sememagny di bwah pentabiran UMNO. tak ada penderitaan aa lagi seksaan yang dibua olh kepimpinan UMNO. part makan taik ni. orang sipitang masih cerdik membezakn najis dengan makanan.

      Delete
  10. jdi yb dah 4 penggal, apa yg dia buat utk org2 cptang yg miskin? pegi jahanam la dgn parti malaya pnjajah tu

    ReplyDelete
  11. parti umno dari malaya,
    1994 masuk ke sabah,
    org sabah tidak mahu terus dijajah,
    balik lah ke tmpat asalmu malaya!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts