BAR COUNCIL BERTEMPIK SALAH TEMPAT

Kata kulaaniring blogger : Sejak sehari dua ni negara dikejutkan dengan berita 'awang hitam' warga Nigeria mati dibelasah oleh anggota RELA kerana awang hitam ini dikatakan mencabul kehormatan seorang wanita. Kejadian yang berlaku di Kajang menjadi gempar lantas satu pihak yang dikenali sebagai Bar Council pulak melatah menyebelahi awang hitam dengan mendesak kerajaan mansuhkan RELA.

Cuba korang duduk diam-diam dan guna kepala hotak untuk berfikir. Kalo bukan kerana jasa anggota RELA kat tempat korang, sapa yang nak jaga parking masa majlis kenduri-kendara? Sapa yang nak jaga trafik masa program komuniti atau kemasyarakatan? Masa getah sekerap naik harga, sapa yang jaga kebun getah mak bapak korang? Masa korang nyenyak tido, sapa yang bersengkang mata meronda kawasan? Masa anak bini korang kena ganggu dengan warga asing, sapa yang mai tolong? Masa bencana alam dan musibah, sapa yang bersengkang mata tak tido malam? Masa ahli keluarga korang kemalangan mati lemas, sapa yang dok susah payah tolong cari?

angkat tu nak angkat ni. Kacang Lupakan Kulit betul la depa ni.

Cakap memang senang, buat belum tau. Cuba korang timbang antara jasa anggota RELA yang dah membantu rakyat dan masyarakat setempat dengan APA JASA puak-puak Bar Council nie? Nak suruh kerajaan mansuhkan RELA konon hanya kerana satu dua kes terpencil salahlaku anggotanya. Biasa la dah adat dunia. Mana ada yang sempurna. Dalam polis pun ada berlaku salahlaku oleh anggotanya yang juga manusia biasa yang mudah terpengaruh dengan kuasa dan wang ringgit. Takkan nak mansuhkan polis plak.

Nak tau lebih lanjut, sila klin di sini : http://kulaanniring.blogspot.com/2012/04/antara-bar-council-dengan-rela-siapa.html

P/s: banyak perkara yang perlu mereka lakukan. Acap kali tersalah lokasi. Kalau beginilah berterusan, kredibiliti bar council yang sememangnya retak sejuta. Sat lagi berkecai bak debu menyakitkan mata.

Comments

  1. kalau ada peguam yang pecah amanah, menipu anak guamnya, apa kita nak buat, ini salah siapa

    ReplyDelete

Post a Comment