NIK AZIZ SAMAKAN RAKYAT LAYAK SEPERTI HAIWAN????!!!


Ini bukan melampau lagi dah. Dah masuk kategori mulut longkang banyak tahi!  Boleh dia buat kenyataan penerima BR1M sebagai haiwan ternakan menerima makanan. Jadi selama ini. Dia meletakkan rakyat sebagai haiwanlah ya.

Ini pemimpin nak diangkat lagi oleh rakyat kelantan?????

Baca lagi

MELAMPAU! NIK AZIZ BUAT HAL LAGI!!

MiM terkejut dengan kenyataan terbaru Nik Aziz PAS :

Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai 'memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu'. 


Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari. 

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia. 


"Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.
Mungkin Nik Aziz senial atau ibarat katak bawah tempurung kerana sindiran tidak masuk akal beliau itu juga menempelak program rakan-rakan beliau di dalam Pakatan pembangkang.



Sebagai contoh ialah program RM100 warga emas di Pulau Pinang. Apakah warga emas yang menerima RM100 itu juga ibarat 'ayam dan lembu'?

Dalam masa yang sama, apakah konsep 'ayam dan lembu' Nik Aziz ini juga salah satu sebab kualiti air di Kelantan sangat menyedihkan?

Ada yang berwarna seperti kopi dan Milo.

Mungkin 'ayam dan lembu' tidak kisah jika air yang mereka minum berwarna seperti kopi dan Milo seperti konsep Nik Aziz itu?

Seperti yang kita semua tahu, isu air telah menghantui rakyat Kelantan sejak 22 tahun lalu dan sehingga kini tidak pernah selesai.

Statistik mencatitkan bahawa Kelantan merupakan negeri tercorot jika dibandingkan dengan negeri lain dari segi bekalan air terawat (57 peratus daripada 1.54 juta warga Kelantan) yang menerima bekalan air dirawat atau melalui loji rawatan.

Ketidakefesienan kerajaan Nik Aziz ini kerap dibangkitkan oleh rakyat Kelantan tetapi MiM pasti mereka sendiri sudah tahu tahap kemampuan kerajaan PAS di negeri itu.

Malah, Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, sendiri pernah menegur pengurusan air oleh kerajaan PAS negeri dan diperintah segera menyelesaikannya supaya rakyat dapat menikmati sumber air bersih yang lebih baik.

Sumber: MIM Blog

Teringat semula ucapan saidina abu bakar yang mempunyai maksud. Kepada yang senang akan diambil sebahagiannya untuk dihebahkan kepada yang susah. Adakah itu juga nik aziz kata tak ada dalam islam?
Rugi bebnor rakyat kelantan 23 tahun sokong orang tua ni!!!

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

  1. habis tu ada juak PAS,PKR DAP yang terima duit tu ayam dan lembu juga la yea????

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts