BILA MASA UMNO DAN PAS BERSATU NI ARBAIYAH


UMNO khianat PAS? Itulah mesej Arbaiyah salam twitter pagi ni. Eh? Bila masa UMNO dan PAS ni bersama-sama? Sampai tahap khianat? Nampak sangat bukan je bermasalah sejarah dan pemikiran Arbaiyaj ni. Penggunaan bahasa pun lembab sangat.

Takkan seorang yang kononnya mamou berceramah agama dalam kempennya tak mampu mempelbagaikan dan penguasaan perbendaharaan kata?

Nak tahu apa maksud KHIANAT ker cik kak?

Kamus dewan memberikan maksud khianat ini sebagai perbuatan jahat dengan bertujuan menganiaya atau mendatangkan kecelakaan kepada seseorang, tipu daya, perbuatan belot, atau tidak setia kepada negeri atau bangsa.

Soalan pu3. Bila masa UMNO belot dengan PAS ni? Pernahkah UMNO bersama PAS. Kalau nak ikut sejarah.. kepimpinan PAS dahulu lah belot kepada UMNO dengan keluar dari UMNO dan membentuk PAS.

Adaker PAS maksudkan PAS itu mewakili rakyat? Pu3 andaikan Arbaiyah bermaksud sedemikian.

So ini ulasan pula sekiranya itu maksud Arbaiyah pula. Rekod kerajaan BN dan UMNO . Sebagai kerajaan tanggungjawab besar ialah terhadap negara secara keseluruhan dan kepada setiap rakyat secara terperincu dan mereka yang mempelajari polisi aqam sudah dapat mengatakan bahawa kwpentingan  umum jelas mengatasi keperluaj persendirian dalam membuat formulasi polisi  kerajaan.

Dalam tempoh 55 tahun memerintah... kerajaan BN/UMNO telah memastikan hampir setiap tahun berlalu dengan peningkatan pendapatan rakyat, pertumbuhan bilangan bilik darjah, sekolah, kolej, universiti, hospital, stesen bas dan pelbagai pembangunan insfastruktur. Dalam 2 tahun terakhir ini. Agihan keprihatinan kerajaan secara terus ke sasaran isi rumah lagi jelas seperti BR1M. Bantuan persekolahan. Kini rebat RM200 telefon bimbit. BR1M belia. Bl1M.

Tu Arbaiyah nak kata khianat lagi? Kalau nak kata UMNO khianat PAS sebagai rakyat?

Pu3 tak faham fiil perempuan hati busuk ni. Dia jadi manusia kini boleh berdiri sendiri dengan jasa kerajaan kini. Dalam 2 tahun terakhir ni je dia yang khianat! Tak dapat tempat laris sebagai Artis. Dia terus persalahkan UMNO. Tak ukur diri sendiri kenapa dia tak laku diambil bertugas lagi!

UMNO merosakkan dan memusnahkan? Soalan pu3. Bila masa UMNO merosakkan rakyat? Soal akidah atau akhlak atau moral ini bergantung pada diri individu. Pu3 tengok dan mengalami sendiri proses pendidikan. Pendidikan agama tak pernah diabaikan dalam sukatan dan jadual sesi P&P sekolah. Malahan di sekolah jenis kebangsaan . Walau kumpulan pelajar minoriti melayu islam itu sendiri. Pu3 diberi jadual belajar matapelajaran Agama Islam tau masa sekolah rendah. So nak salahkan kegiatan sosial berlaku adalah salah kerajaan? Kat kelantam kerajaan PAS. Kenapa tak boleh kawal juga masalah sosial berlebihan?

Lain kali. Kalau nak buat status twitter pun . Kaji dulu cik kak. Jangan main copy and paste. Bila orang kacau sikit dah melatah. Orang melatah ni iman dia masih tipis. Orang yang mengaku kononnya pejuang Islam ni. Kena banyak bersabar  bukan setakat sabar kulit. Dalamanpun kena tahan. Nak contoh.. ikut contoh Rasulullah saw. Dilempar batupun tak mendoakan kemudaratan pada si pelaku tau.

Nasihat pu3. Ukur dulu kesempurnaan diri . Jangan dok menjejak masalah dan menghina orang LAIN.
Pu3 tak nak sentuh ayat status lain berkaitan Ibrahim Ali. Itu soal lain. PERKASA Bukan anak syarikat BN mahupun UMNO. Ia adalah NGO yang memperjuangkan Melayu  sahaja. Kalau menyampah sangat itu urusan awak Arbaiyah tetapi ia menjadi urusan pu3 kalau awak menfitnah lagi UMNO!!!!

#1MalaysiaTolakFITNAH
#BNBah
#JanjiDitepati
#PASHANYAPARTIPOLITIK
#PRKakiPenipu

Comments

  1. 77/78 kau ting3? nampak benor bohongnye.kau beranak tahun berapa abby?aduh dia ni..aku lebih tua dari kau la abby..kau jgn nak mngarut la..

    ReplyDelete
  2. kalau macam tu umur abby ni dah cecah 50tahun lah,dah separuh abad rupanya,sepatutnya dah bercucu.

    ReplyDelete
  3. agak2nye lah dia ni, klau sehari tak membohong tak sah hidupnye. tu je lah tahap penceramah pas.

    ReplyDelete

Post a Comment