HARON DIN AKAN MENGAMUK BERSAMA HASSAN ALI PAGI INI.


Berita terkini yang MKP  terima dari sumber video dibawah dan khabar angin bertiup kencang di Kuala Lumpur , Dato Haron Din akan membuat sidang akhbar bersama Dato Hasan Ali besok.. 

Setakat ni, tujuan dan kandungan sidang akhbar tersebut masih lagi dirahsiakan..

Hasan Ali yang juga merupakan Presiden JATI, dikatakan akan cuba membawa bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasharuddin Mat Isa ke majlis tersebut..

Dato' Haron Din dikatakan meninggalkan Pas kerana tak berpuas hati dengan campurtangan DAP khususnya Karpal Singh terhadap keputusan Isu Kalimah Allah yang dibuat oleh Majlis Syura Pas.

Selain itu, Dato' Haron Din juga dikatakan tak berpuas hati dengan tindakan Anwar yang tetap mahukan Kalimah Allah digunapakai oleh Kristian dan kafir di Malaysia.

Sebelum ni, sebuah blog Pakatan telah mendedahkan pertemuan Haron Din dengan Anwar pada 7hb Februari yang lalu.

Dimaklumkan bahawa didalam pertemuan tersebut, Dato' Haron Din telah menasihati Anwar supaya jangan mempermainkan isu kalimah Allah dan mendesak Anwar menghalang DAP dari terus menimbulkan isu berkenaan.

Malangnya, pada ucapannya di sebuah Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Sabah, Anwar dengan lantang mewar-warkan dihadapan masyarakat Kristian bahawa Pakatan akan terus membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kafir.

Sumber : matkilau penang blog

Comments

  1. -meninggalkan parti islam,tidak meninggalkan agama islam.

    ReplyDelete
  2. Haram kan saje Parti PAS. Ini adalah kerana pemimpin2nya telah banyak mengeluarkan fatwa2 songsang yang memecahbelahkan umat Islam. Yang menjerumuskan iktikad kepada kekufuran. Ia hanya kumpulan yang berselindung di sebalik sebuah parti yang dinamakan PAS. Pada hakikatnya ia adalah tak lebih tak kurang sama ajaran2 sesat yang seperti berikut:
    1.Budi Suci Sejati
    2.Silat Sunda Pukulan Ghaib
    3.Potong Maya
    4.Kalimat Sakti
    5.Mohd Nordin Putih
    6.Roslan Katimun atau Ajaran Wali Sembilan Syed Mutalib bin Syed Mohd Nordin
    7.Al-Arqam
    8.Syiah Ajaran Hj Ghazali Othman Hulu Kelang
    9.Tarikat Mufaridiah
    10.Tarikat Aurad Ismailiah
    11.Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
    12.Ajaran Ayah Pin

    Banyak lagi sebenarnya kumpulan ajaran sesat yang wujud di negara kita. setiap umat Islam harus bertanggungjawab dan mengkaji sesuatu ajaran atau amalan itu secara terperinci dengan berlandaskan ajaran Islam sebelum menyertai sesuatu kumpulan.

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHAHAHAHA...BILA DEPA NAK BUAT SIDANG AKHBAR TU??? TAK SABAR NAK TUNGGU NI..

    NAK TGK WAJAH SI PU3 PEMFITNAH NI PUCAT KERANA KEMALUAN NYA TERDEDAH AKIBAT PEMBOHONGAN YG TAK MENJADI.HAHAHAHAHA

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts