DENGAR2 100K konvensyen PKR DATANG? 3 BARIS. CECAH 100K KER?


Ada kawan pu3 tanya kat pu3, dengar khabar, konvensyen PKR cecah 100k. Wahhhh dahsyat!.. Biar betul! Ramai tu. Kalah Perhimpunan Agung dalam dewan tu!
fuh banyak tu!!!, apasal kt tepi je duduk tu, kat bahagian atas kosong je lagi (sumber: papagomo)

Eh? Angka tu.. Bukan sebiji macam cerita Azmin Ali nak mampu mengumpul penyokong Anwar 901 100k? Yang datang lingkungan 4.5k je..

Tengok gambar tu. Dewan ini memang luas. Kalau susun rapat2 kot muat lebih 5k boleh muat. Tapi mengikut kiraan dalam gambar ni. Kt bawah je kerusi dalam anggaran 800 je. Atas tu dah nama atas mcm tu, tak akan cecah 1 bhg 1k kan. anggaran ramaipun blh cecah seratus bg 1 petak.
ramai jika dilihat dai tengah. pandai teressa ambik by zom supaya kat tepi yg  kosng tak masuk (sumber: teressa kok)

Tengok gambar yang pu3 ambil dari twitter teressa kok. .. Boleh bayangkan bukan. Dari gambar ini bermula dari tengah hanya mampu memuat tiga kumpulan. Jika penuh hingga kehujung baru 1 kumpulan anggaran kiraan kasar pu3 berpandu gambar dari papagomo. 2 ratus. Ertinya baru 600 kerusi yang berisi. Tupun kumpulan 2 ditepi tak nampak sepenuhnya. Anggaran lagi di atas... Eh tak sesakpun mcm gigi ronggak. Tak apa, kira penuhlah ya, 2 petak mewakil 200 orang. So berapa ya? 600 + 200.=800. Tak apa pu3 penuhkan ia cecah 1k. So mana 99k tu lagi?
twitter teressa kok tgh bangga n pelik konon ramai dah sambutan sebelah petang

Pu3 dah keliru. Sekali lagi mata pu3 salah tengokkah gambar ini. Mana2 kekwn yang join konvensyen tu, boleh beritahu anggaran tepat tak? Heheheheheh.. Jangan nak tambah angka tau, bohong dunia selamatlah tapi bohong tu kekal tau hingga akhirat,
mengamuk sangatker azmin ali? dhler ngan n_izzah tgh gaduh!

Tapikan, apahal azmin Ali mengamuk lak sebab konvensyen tak dapat sambutan, sedangkan teressa kok kata banyyyyyaaaakkkkkk! Fuh! Mana 1 betul ni? Mesti azmin ali akan kata.. Konspirasi umno lagilah ni ( bunyi kawan pu3 yer hehehehehe) sebenarnya bukan konspirasipun ! rakyat makin muak dengan perangai korang yang sebiji macam tin kosong. Bunyi je lebih tak menjadi tuduh orang lain pula penyebabnya. sendiri mau ingatlah ya.





Comments