ANWAR GAGAL MENTERJEMAH IDEA POLITIK CEMERLANG

901 dan ANWAR
Pu3 membaca kiriman dari sahabat. Petikan THE ECONOMIST.

"Walaupun kelihatan mempunyai tokoh kepimpinan berkarisma serta seorang pemidato yang meyakinkan, nama baik Anwar kini sudah semakin luntur dan semakin dibenci ...". - the economist 14 jan 2012

Pu3 bersetuju dengan kenyataan majalah tersebut. Tidak dinafikan kemampuannya berpidato peernah suatu ketika pu3 letakkan sebagai no 1 saat pu3 masih sekolah. Kira idola pu3lah. Fuhhh! Nk jd pemidato sepertinya. Tetapi apabila berfikir semula, menguasai bidang bercakap ini, jika berdasar keburukan moral, setiap bait kata yang dilontar mengandungi aura2 negatif. Yang sesiapa tida penapis aura baik akan menerima aura tersebut. Ia membentuk individu yang tidak menentu. Tetapi jika penapis rosak dan dalam dirinya ada aura negatif, maka identiti maha negatif semakin terserlah ( sama lah penyokong anwar yang terlalu taksub hingga kini)

Sebab tu hari ini, pu3 baca 1 kenyataan rakan FB dalam "Aduan rakyat tenom" lupa lak namanya. Katanya. Anwar seorang sangat dikagumi oleh dunia sehingga membuatkan PM kini dan sebelum-belumnya sangat cemburu ketokohannya. Pehhhhh! Ini juga ayat pengkagum perempuan ke atas anwar bin ibrahim. Kerana apa, jiwa si sumandak ini telah dikuasai pengaruh aura ucapan anwar!

"Beliau sekalipun masih diterima oleh rangkaian rapatnya, pada usia 64 tahun Anwar dilihat begitu jauh dan kini dilabelkan sebagai seorang tokoh yang semakin tidak dipercayai oleh generasi muda Malaysia ...".- the economist 14hb jan 2012

Seperti yang pu3 katakan sebelumnya, hanya mereka yang mempunyai aura negatif azali sangat mengkagumi dan memuja Anwar. Generasi muda semakin kurang percaya. Hanya seorang dua anak-anak muda seperti sapuan dan adam adli antara yang terpesong mentaliti. Malahan nampak ke'temberang'annya dan kesamsengannya. Jenis sama seperti Anwar. Meletakkan setiap perbuatannyta adalah baik dan menilai orang lain adalah rendah dan salah.

"Anwar yang sepatutnya menjadikan PKR sebagai sebuah parti politik yang terbuka dengan suntikan pelbagai idea segar, sebaliknya menjadikan parti politiknya itu HAK MILIK KELUARGANYA serta penuh dengan perbalahan dalaman ..." - The Economist, 14 Jan 2012

Sangat jelas pandangan the economist keluaran 14hb jan 2012. Andai dibuka mata minda penyokong anwar, mereka sudah menyedari keadaan sebenar. Bayangkan 90% pengasas PKR meninggalkan PKR, hanya kuncu-kuncu dahagakan jawatan dan pangkat berebut-rebut mengipas PELIWAT ini untuk diberi tempat. Tak suka pu3 gelar dia seorang PELIWAT? Itulah hakikatnya dia sememangnya PELIWAT. "Suka sama suka" kata karpal singh.

Anwar sedar bahawa dia semakin hilang sokongan keghairahan memperjuangkan HAK dirinya di Malaysia. Kini mencuba nasib mendapatkan sokongan dari kuasa luar untuk tunjukkan kuasa bagi menjayakan impian dirinya menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA walau sehari!

( Terima kasih FERIZ OMAR kongsikan petikan artikel untuk bahan pandangan pu3 )

Comments