Followers

DEMONTRASI VS DEMOKRASI: KENAPA NAK BERDEMO SEDANGKAN KEPUTUSAN PILIHANRAYA BOLEH DICABAR MELALUI PERUNDANGAN?


Hairan sungguh pu3 dengan akal kepimpinan pembangkang ni. Kata nak memperjuangkan DEMOKRASI tetapi itu verbal semata. Walhal body language mereka bertindak sebaliknya! DEMONTRASI!!!
Dari khabar angin yang menjerit kuat sebelum pilihanraya dilaksanakan.. kepimpinan pakatan sudah menyediakan pelan strategi untuk melakukan demontrasi sebaik sahaja keputusan pilihanraya diumumkan tatkala mereka gagal menawan Malaysia. That why himpunan 505 atau himpunan blackout terjadi!

SPR dah umumkan bahawa keputusan pilihanraya boleh dibantah melalui memfailkan petisyen ke mahkamah selepas 21 hari atau lebih mudah pada hari keputusan pilihanraya diwartakan. Tetapi OTAK BUSUK Anwar the Geng tetap KETAGIH melakukan sesuatu unsur GANAS.  Biar gah di media Dunia bahawa Malaysia tidak aman dan wajar kerajaan zalim digulingkan. Pu3 setuju dengan pendapat beberapa penganalisa politik yang berpendapat bahawa Anwar The Geng nak mewujudkan MALAYSIAN SPRING. Jangan kata pu3 perasan. ADAM ADLI sendiri pernah mengatakan kalau tidak berjaya melalui demokrasi kita gunakan demontrasi jalanan tumbangkan kerajaan.

Budak Adam tu bukan cerdik sangatpun. Kalau bijak.. dia tak akan melakukan perbuatan yang menjahanamkan masa depan kerjayanya. Dia hanyalah BONEKA yang dilatih untuk bertutur SKRIP yang sudah dihafal dan sebati dalam setiap pertuturannya. Sama juga dengan si Aisya srikandi. Cuba dengan ucapan mereka. Berulang-ulang untuk sesi ceramah dibeberapa lokasi. Kerana latiham berulang, tahap keyakinan mereka sudah pasti level 100%. Pelajar bawah 12 tahun kalau dilatih berulang kali.. mereka sudah mampu membuat persembahan sama seperti dua BONEKA PKR ini. Kalau tak percaya.. sila hadir ke program ko-kurikulum sekolah rendah sama ada sekolah kebangsaan atau sekolah-sekolah agama.

Pertanyaan pu3 .. adakah DEMOKRASI adalah DEMONTRASI JALANAN?  jawab di bahagian komen dan sebelum itu sila baca artikel di bawah ini :

Keputusan petisyen pilihan raya boleh dicabar di Mahkamah Persekutuan - SPR
Astro Awani

KUALA LUMPUR:  Pihak yang tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Tinggi berkaitan petisyen pilihan raya masih mempunyai ruang untuk merayu atau mencabar keputusan itu di Mahkamah Persekutuan.
Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, menurut sekyen 36-A Akta Kesalahan-Kesalahan Pilihan Raya 1954, rayuan boleh dikemukakan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penghakiman Mahkamah Tinggi.

Katanya penghakiman yang dibuat Mahkamah Persekutuan bagaimanapun muktamad.

Beliau menarik perhatian mengenai satu kes pada Pilihan Raya Umum ke-12 yang menyaksikan Mahkamah Tinggi membatalkan kemenangan tanpa bertanding Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah Tan Sri Joseph Kurup di kerusi Parlimen Pensiangan selepas PKR memfailkan petisyen bagi mencabar keputusan itu.

Bagaimanapun, rayuan dibuat dan mahkamah persekutuan mengekalkan kemenangannya.

Sementara itu, katanya Pilihan Raya Umum ke-13 mencatat jumlah petisyen pilihan raya tertinggi iaitu Barisan Nasional (BN) 21 manakala pembangkang sebanyak 35.

Wan Ahmad berkata bagaimanapun tidak semua petisyen yang difail akan didengar kerana mahkamah akan menelitinya terlebih dahulu bagi memastikan ia memenuhi peruntukan yang ditetapkan.
Beliau berkata petisyen pilihan raya tidak boleh difail sewenang-wenangnya hanya kerana pihak yang kalah tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya.

Ps: bagai nak rak kata pilihanraya umum ke-13 tidak adil. Pada sesi taklimat boleh pula boikot (patutlah MP pakatan pembangkang selalu sangat nampak macam anjing dalam dewan. Tau menyalak tapi tak tahu peraturan sidang. Dah semasa taklimat semua lesap) kenapa tak pulau sekali majlis angkat sumpah? Kan sendiri dan sedar menang melalui pelaksanaan SPR kononnya BIAS? 

Cakap tak serupa bikin sungguh!!!

1 comment:

  1. slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

    ReplyDelete