SIDANG MEDIA BERKENAAN PAPARAN SKRIN APLIKASI WHATSAPP MELIBATKAN DATUK ISNIN HJ ALIASNIH


SIDANG MEDIA BERKENAAN PAPARAN SKRIN APLIKASI WHATSAPP MELIBATKAN DATUK ISNIN HJ ALIASNIH

Sidang media yang dihadiri oleh Ahli-ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Beaufort itu juga turut dihadiri oleh pimpinan-pimpinan masyarakat KDM serta parti-parti komponen Barisan Nasional.

Melalui sidang media tersebut, Ketua UMNO Bahagian Beaufort itu telah menafikan isu berkenaan paparan skrin aplikasi Whatsapp melibatkan diri beliau yang telah viral melalui media-media sosial sejak beberapa hari yang lalu.

Secara terbuka beliau memohon maaf kepada seluruh komuniti masyarakat Dusun di atas salah faham ekoran isu tersebut. "Saya juga memohon kemaafan andainya sebaran itu mungkin telah menimbulkan rasa marah dan tidak puas hati dalam kalangan masyarakat Dusun di negeri ini," kata beliau.

Menurutnya lagi, pemimpin UMNO sentiasa bersikap terbuka dan memohon maaf. Laporan polis atas perkara tersebut telah dibuat dan beliau menyerahkan hal itu kepada pihak SKMM dan PDRM untuk menjalankan siasatan lanjut.

Sementara itu, beberapa pemimpin KDM juga kelihatan turut bersama dalam sidang media itu. Antara yang hadir ialah Datuk Kimjus Duim (Pengerusi Penyelaras KDCA Beaufort), James Dagi (Ketua PBS Bahagian Beaufort) dan juga Saleh Mat Juasi (Setiausaha MASA). Mereka melahirkan keyakinan bahawa Datuk Isnin tidak berniat untuk menyinggung mana-mana pihak khususnya masyarakat Dusun, kerana beliau adalah seorang pemimpin yang mempunyai hubungan rapat dengan masyarakat KDM di Beaufort.

Selepas sidang akhbar tersebut, Datuk Isnin bersama rombongan turut menziarahi keluarga KDM  mendiang Joseph Goduhoi di Kg Selagon, Beaufort.

Sumber rakan cyber

Comments

Popular Posts