MALAYSIA TIDAK AKAN BIARKAN KEGANASAN BERLAKU : AHMAD ZAHID


KUALA LUMPUR:  Malaysia tidak pernah bertolak ansur dengan keganasan dan tidak akan membiarkan sebarang bentuk tindakan itu berlaku sama ada di Malaysia atau di mana-mana pun di dunia, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamid.

Sambil mengutuk siri serangan di Paris pada Jumaat malam yang setakat ini mengorbankan lebih 100 orang, beliau berkata Malaysia terkejut dan amat sedih dengan serangan pengganas itu yang mengorbankan banyak nyawa di ibu negara Perancis itu.

"Malaysia mengutuk tindakan amat kejam ini dan menjadi dasar kita untuk tidak membiarkan atau bertolak ansur dengan sebarang bentuk keganasan, sama ada di tanah air kita atau tempat lain di dunia.

"Ucapan takziah dan simpati kami kepada keluarga mereka yang terbunuh dan cedera dalam insiden penuh tragis ini. Kami juga mengucapkan takziah kepada rakan dan keluarga mangsa. Kita bersedih dengan penduduk Paris dan Perancis," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata bahawa Malaysia tidak pernah bertolak ansur dengan keganasan sama ada di dalam atau luar negara dan akan mengambil tindakan sewajarnya untuk membanterasnya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyertai para pemimpin lain mengutuk serangan itu.- BERNAMA

Comments

Popular Posts