RAMALAN HANYA BAYANGAN. JUALAN SAUDAGAR MIMPI

16hb sept sejak PRU-12 berlalu sehingga ke tahun 2011 masih tinggal tarikh Hari Malaysia. Ramalan Anwar kononnya Pakatan menguasai pentadbiran masih tinggal bayangannya semata.

Bayangan membuat Anwar semakin kucar-kacir diasak rakan sekutunya yang terasa ditipu dengan konon Aura Anwarlah beberapa negeri ditakluki. Nampaknya aura tersebut bukan aura biasa melainkan haba seketika. Haba yang tidak mampu membentuk api yang membakar. Memanaskan seketika, datang angin penyejuk, semakin sejuklah ia juga. Itulah Anwar bin Ibrahim.

Ramalan individu tertentu mengenai keputusan PRU13: Menyatakan sekurang-kurangnya 9 kerusi MP Sabah akan jatuh ke tangan BN dan 116 Kerusi MP di Semenanjung dan 18 kerusi MP di Sarawak merupakan perbuatan SYIRIK dan mendahului ketentuan Allah SWT. Nawaitu mereka hanya untuk melemahkan semangat juang penyokong BN. Penyokong BN tidak harus takut kerana ketakutan itu menyebabkan anda takut utk berjuang. Pembangkang sebenarnya lemah dalam banyak perkara. Lemah dari segi isu, lojistik dan kepimpinan yg berkualiti termasuk ketua pembangkang Malaysia DSAI yg jelas tercalar maruahnya dan luntur semangat kenegaraan dan kemanusiaannya. Jika mereka yg lemah ini menakutkan anda..andalah yang SEBENARNYA LEMAH. X-Presiden, Harry Truman pernah berkata semasa Perang dunia II menentang Jepun "there is no fear but the fear itself". Bermakna jika US takut kepada Jepun, mereka tidak akan melawan. Pastinya mereka kalah. Jangan takut gelaran BACUL yg dilemparkan orang lain..itu bahasa kesat org yg tidak sabar dan tiada keyakinan tentang perjuangannya. 'Ita tidak BACUL. Yang bacul ialah mereka yang menipu rakyat dengan menjaja FAKTA YANG SALAH dan DIPUTAR BELIT. - Kibin hj Samad FB 29hb mei 2012.

Karpal singh species yang tidak memiliki istilah sabar dalam kamusnya semakin banyak menyuarakan ketidak puasan hatinya dengan suasana redup sejuk Anwar. Mulai melatah tersasul berulang kali. Bagi hint dah tu.. Sudah tiba masa si keldai maniak dinyahkan. Tidak memberi pulangan tinggi dalam pelaburan pakatan.

Lim Guan eng pula sudah terlanjur melabur lagi besar dari karpal, kuatir modal mereka tidak dikembalikan terus memasang jala menutup keceluparan karpal. Yalah... Konon menyelamatkan sokongan Melayu yang di pulau pinang jelas membuang api kepadanya!

Pakatan Sabah? Kata-kata tamak kepimpinan yg muncul dari selut. Bukan bersihpun latar belakang mereka. Semua mempunya catatan sejarah memegang jawatan tetapi memusnahkan amanah diberi. Siapa? Jeffry . Yong teck lee.. Siapa mereka? Merekalah manusia keturunan katak yang bukan hidup dua alam sahaja. 3 - 4 alam. Nak dapatkan lubang menempek dapat perhatian.

Tukang canang mereka asyik berulang kempen, sudah tiba masa parti lokal mengambil tempat. Rasanya mereka sudah lupa bahawa Sabah pernah diterajui parti lokal. Siapa yang memusnahkan parti tersebut? Bukankah mereka sendiri. Terumbang ambing rakyat pening memilih parti etnik mana dipilih utk seterusnya. Mereka inilah parasit bangsa. Bukan berjuang untuk rakyat melainkan diri mereka.

Sudah tiba masa, bangun untuk sedar. Korang kalu ditegur usah melenting. Jangan asyik mendabik dada perjuangan korang adalah perjuangan seluruh rakyat. Kaji semula apa yang pakatan taburkan. Jadikan kehidupan rakyat di negeri pembangkang sebagai 1 lagi pengalaman yang bernilai untuk kita tidak merasainya.

Apa yang dijanjikan hanyalah jualan mimpi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. Salam perjuangan tuan. blog tuan telah saya pautkan.pohon pautkan blog saya : www.myhomesoil.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts