KENA BATANG HIDUNG, PANDAI LAK BUNYI PART UNDANG2



PKR mahu DBKL kawal rumah Ambiga.
KUALA LUMPUR - Pengerusi Biro Kerajaan Tempatan KEADILAN, Hee Loy Sian mendesak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bertindak tegas terhadap penjaja yang mahu membuka gerai di hadapan rumah Pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga.Beliau berkata, tindakan peniaga tersebut jelas menyalahi Undang-Undang Kecil Pelesenan Penjaja dan Gerai (Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur) 1989 apabila menjaja di kawasan yang tidak sesuai."Kalau mereka mahu berniaga, perlulah mendapatkan lesen daripada DBKL. Persoalannya, adakah DBKL akan meluluskan lesen itu kerana ia jelas menyalahi undang-undang kerajaan tempatan," katanya kepada Keadilan Daily.Beliau mengulas sekumpulan 60 penjaja dilaporkan merancang berniaga di depan rumah Ambiga di Bukit Damansara pada Khamis dan Jumaat ini.Tindakan itu kononnya bagi menampung kerugian mereka akibat perhimpunan pada 28 April lepas. 

Boleh pula PKR ni teringat semula undang-undang untuk melindungi diri mereka. Tetapi kenapa tak terkenangkan undang-undang semasa melakukan Demo BERSIH yang lepas? Terkena batang hidung, baru kau rasa?!!!!!! melenting tak tentu pasal, boleh pula kembali mnjilat ludah yang disembur pada PDRM.!

Sebelum ini, sekumpulan bekas tentera melakukan senaman lucah dengan membongkok dan menggoyang-goyangkan punggung mereka ke arah kediaman Ambiga. Rumah bekas Presiden Majlis Peguam itu turut menjadi sasaran tindakan dangkal sekumpuan peniaga yang membuka gerai burger.- newutara

Ingin pu3 refreash ingatan PKR serta penganjur BERSIH. 

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail dalam satu kenyataan berkata, penutupan sementara kawasan tersebut kepada orang awam adalah menurut Seksyen 65 Akta Kerajaan Tempatan 1976 dan dikawal di bawah Undang-undang Kecil Kerajaan Tempatan (Dataran Merdeka) (Wilayah Persekutuan  Kuala Lumpur) 1992.DBKL sebelum ini menolak permohonan untuk mengadakan protes Duduk Bantah Bersih 3.0 di Dataran Merdeka esok kerana ia tidak bertaraf nasional dan membabitkan kepentingan masyarakat. Ia telah menawarkan Stadium Titiwangsa, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.- beritaharian

Apa yang Ambiga jawab? Tetap nak adakan BERSIH di Dataran Merdeka! Siap pakat turun lebih awal ke kawasan terdekat untuk cubaan masuk ke dataran sebelum masa sekatan dilakukan. Maaflah ya, pihak berkuasa bukan bodoh. Mereka dah menghidu strategi ambiga serta pakatan dengan melakukan penutupan lebih awal untuk menghadapi kemungkin kedegilan budak demo yang sah gila! 

Pu3 bukan menyokong tindakan penjaja kecil mahupun bekas tentera yang melakukan aktiviti mereka di hadapan kediaman Ambiga. Tetapi tindakan mereka pada hemat pu3 nak mengajar Ambiga bagaimana perasaan diganggu hak kerana turutkan nafsu nak tunjuk kuasa. 

Nama je pengamal undang-undang, ia tak bermakna jika disimpan dalam fail sijil tanpa praktikalnya. Lagi melanggari etika pengamal undang-undang apabila dia melanggarinya. Sangat tak profesional! pengamalnya hendaklah mematuhi peraturan dan etika yang dirangka oleh profesion berkenaan sendiri. Namun bidang guaman jika dilaksanakan dengan profesional, boleh menegakkan keadilan kepada pihak yang membuat tuntutan di mahkamah. 

Tindakan Ambiga mengendahkan larangan Mahkamah menunjukkan dia bukanlah pengamal undang-undang yang beretika, undang-undang yang dipelajarinya hanya digunakan untuk menjaga kepentingan pribadinya. Jangan nak kata dia pembela yang berhak. Siapa mereka yang berhak itu? Anwar? Azmin? Nik aziz? Karpal Singh? Lim guan eng? Elizabeth wong? 

BERSIH konon dikatakan menuntut hak membersihkan kesalahan oleh SPR? Tetapi peliknya pelbagai kumpulan terlibat pula. Tak perlu perkara ini juga pu3 nak refreashkan. Lynas, LGBT, dll. Apa yang pu3 nak katakan, demo BERSIH tu hanya 1 alasan. Yang tepatnya, melempias nafsu nak buat kekecohan dan kekacauan. Dengan kuasa yang ada mereka nak menggulingkan kerajaan BN. Mempelajari peristiwa negara jiran thailand. Individu yang terlibat, bukan kumpulan yang waraspun. Andai waras dan punya akal fikiran. Rasa malu berguling-guling atas jalan raya, menerjang kenderaan polis yang bergerak perlahan, melempar objek keras pada sasaran, terjun dan berbaring di depan kenderaan FRU, membawa kanak-kanak yang belum memiliki kematangan akal ke demo itu bukanlah tindakan orang normal. Sendiri kena ingatlah Ambiga!
Perhimpunan UMNO sempena ulang tahun UMNO ke-66 dibuat di studium bukit jalil mampu mengumpul jumlah yang sangat ramai. muatlah 1 studium. menurut maklumat, lebih 100 ribu ahli UMNO berkumpul seluruh negara. part disediakan tambang dan diberi makanan tu, tak perlu dipertikaikan. mana ada majlis tak disediakan jamuan. Hal tambang ini, budi bicara kepimpinan kawasan kerana memberi peluang ahli UMNO merasai sendiri suasana himpunan mengumpul sebahagian besar ahli UMNO seluruh negara. Andai UMNO nak guna kuasa, takat nak kumpul di dataran merdeka tu, rasanya tak menjadi hal. PM konon pakatan kata menggunakan KUASA PENUH KE ATAS NEGARA takpun menggunakan kuasa yang dituduh. tetap akur dengan undang-undang yang tidak membenarkan melakukan himpunan kecuali perayaan di dataran merdeka.

BERSIH tiada unsur politik? Pirrraaaahhhh mabuk todi awak ambiga! Tindakan perancangan awak dh membuktikan sememangnya ada unsur politik! Dari awal perancangan dah melibatkan ahli politik pakatan pembangkang! Anwar, nurul izzah, tony phua, karpal singh, azmin ali, anak ikan anwar si adam adli. Yang bukan asal politik tapi dah mulai kamaruk nak berpolitik je A. Samad said.! Mantan menteri penerangan, pok sheikh tu? Heheheheh tu lagi satu bangsa yang bangsat! Tak dapat jawatan terus memberontak! Konon je nak membela rakyat! Walhal melempias rasa merajuk kerana tak dipujuk!

Andai tindakan penjaja dan bekas tentera mengganggu privasi? Kena ingat juga hak privasi peniaga kawasan TAR dan orang ramai yang hendak melakukan aktiviti hujung minggu yang lepas! Jangan main rasa sahaja apa yang sendiri fikir ok, ia menjadi ok untuk rakyat! 

Pssssttttt... Ambiga nak jadi calonker PRU mewakili Pakatan pembangkang? Nak menangi hati anwar? Heheheheh tak payah nak jawab. Tindakan dah menunjukkan nawaitu awak ambiga.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

  1. itu oraaang jangan layan dia cuma nak cari popularity saja bagi semua orang melayu kenal dia lagi layan lagi action la...macam itu orang baru ada kreta burukk berhenti tepi jalan cuci cermin kreta check kreta sana sini macam beruk dapat bunga!!nak tunjuk dia ada kreta ...ha..ha..ha.. ini malaysiala..orang tak heran..lain la.. kalu kat dia punya tempat kulit sama muka sama mesti beribu orang yang jalan kaki tak berkasut berhenti tengok kereta buruk dia...sebab ada kretaaaa cakap pun mesti putar belit sikit baru ada ummph!! kalu dengar dia orang cakap ayo..yo..banyak kesian rumah sendiri pun boleh kasi lo...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts