PRESIDEN PAS BUKANLAH KHALIFAH SEPERTI SAIDINA ABU BAKAR

PEWARIS ANAK BANGSA

Jangkaan Pu3 tentang muzakarah ini tenyata untuk sekali lagi tidak meleset. Tidak ada MUZAKARH seperti yang dinyatakan sebelum ini. Presiden PAS semalam telah mengumumkan kepada media bahawa TIDAK AKAN ADA MUZAKARAH PAS-UMNO. Memperakui bahawa silap lapor media kerajaan dan konon muzakarah itu hanya nak dibuat untuk NGO Islam sahaja. heheheheheh.. kalau nak cover pun pakailah alasan lebih kukuh dan berterus terang. kenapa tak kata. MEMBATALKAN KEINGINAN MUZAKARAH PAS-UMNO KERANA NIK AZIZ MENGELUARKAN FATWA PENGHARAMAN .

Hj Awg Hadi bukanlah pemimpin mencontohi tindakan saidina Abu Bakar as-Siddiq yang enggan mempedulikan bantahan para sahabatnya kerana meneruskan penghantaran tentera Asamah memerangi golongan yang membunuh wakil mereka. Pembunuhan itu menunjukkan golongan tersebut tidak menghormati Islam dan wajib diperangi. Dalam hal muzakarah ini, ianya adalah niat yang terbaik. Peluang menyatukan perjuangan atas nama Melayu dan Islam. Malangnya baru menerima tekanan sedikit dari Nik Aziz, Presiden PAS ini terus kuncup seperti bunga semalu. Menyembunyikan diri dan terus siap siaga menjadikan duri kelilingnya sebagai menjejak alasan yang pu3 melihat tidak kukuh. 

Kesilapan membuat laporan kepada media kerajaan? Niat asal nak lakukan rundingan hanya dengan NGO Islam sahaja? lawaknya. Takkan semasa membuat laporan Presiden PAS tak membuat persiapan sehingga boleh tersasul jauh sangat. Kalau tersasulpun ketika itu, boleh perbetulkan tak perlu menunggu lama sehingga UMNO memberi respond possitif dan bantaian rakan jawatankuasa PAS. Kalau tersasul kenapa ini kali ketiga kesasulannya? pelikkan dan ianya adalah kenyataan.

sebenarnya apa yang Presiden PAS nyatakan semalam hanya topeng menutup apa yang berlaku. Dia menunjukkan tanda-tanda kecewa dengan PAS kerana hasratnya memperjuangkan penyatuan Melayu Islam semakin jauh dalam PAS dengan kehadiran jawtankuasa yang bukan bermazhab pejuang Islam. cuba baca petikan ini :

Dalam perkembangan lain, Hadi seperti dilaporkan The Sunday Star semalam mengekalkan keputusannya untuk tidak akan bertanding dalam pilihan raya akan datang walaupun kepimpinan PAS dan Pakatan Rakyat (PR) memintanya mengkaji semula keputusan tersebut. Hadi berkata, beliau sendiri akan mencari calon terbaik bagi menggantikan dirinya untuk bertanding di kedua-dua kerusi yang didudukinya di kawasan parlimen Marang dan juga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang.

“Jika mereka tidak berpuas hati dengan calon pilihan saya, saya akan terus mencari. Saya bertanggungjawab dalam hal ini dan akan terus mencari calon yang sesuai hingga mereka melepaskan saya,” kata pemimpin veteran PAS berusia 65 tahun ini." Hadi mengharapkan parti dan rakan PR akan menghargainya memandangkan beliau telah berkhidmat sebagai wakil rakyat selama 30 tahun dan empat penggal sebagai Ahli Parlimen yang disifatkannya sebagai telah terlalu lama dalam politik dan telah tiba masanya untuk beliau berundur.

“Saya penat. Sebagai presiden, saya perlu melawat ke seluruh negara. Sebagai wakil rakyat, saya perlu melawat kawasan saya...." "“Saya rasa seperti mengabaikan kawasan saya kerana saya perlu berjauhan dengan Terengganu. Jadi lebih baik jika ada orang yang menggantikan saya,” katanya.- AIDCNews – 21/05/12

nampak kan? walau tak isytihar secara terang merajuknya membawa hati. kecewa keparan perjuangan PAS dah tak seperti asalnya. KONONNYALAH. Bukan pu3 yang kata petikan atas tu ya. pu3 copy tanpa editing walau sepatah perkataanpun tau. korang bacalah betul-betul dan fahami dengan mata minda terbuka. jangan baca , mata je terbuka tapi minda tutup habis. mesti nampak luarnya sahaja!

 

Comments

Popular Posts