DOA MAKBUL, NAWAITU BUSUK SAMA KALAH BAU LONGKANG

PEWARIS ANAK BANGSA

Saham semakin merundum.Ceramah dah tak dipandang dah. Perhatian tak seperti permulaan. Pemimpin Pakatan habis idea nak menambah kuasa magnet yang ada PADA mereka. Hanya ada 1 cara lagi untuk menambah setitik glamour. BUAT APA SAHAJA TERMASUK JADI MONYET ! untuk tarik perhatian.

Nizar Memang Kurang Ajar, Hanya Mohon Maaf Melalui Twitter 

 Pemimpin PAS yang juga bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin telahpun meminta maaf di atas keterlanjurannya mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim yang membida nombor pendaftaran kenderaaan WWW1 pada harga RM520,000.00.

Namun masyarakat umum masih sukar untuk melupakan begitu sahaja sikap Nizar yang agak kurang ajar dan tidak beradab kerana dari komennya dalam twitter sebelum ini jelas kelihatan seperti satu cubaan yang secara tersiratnya bermaksud untuk menyemai kebencian terhadap Institusi Raja. Selepas tidak tahan menerima kecaman ramai, barulah Nizar mahu meminta maaf tapi apa gunanya lagi sedangkan imej Sultan Johor telah tercalar dan ramai juak-juak PAS masih memandang sinis bidaan tersebut dengan mengaitkannya sebagai pembaziran wang rakyat. 

Ini bukan pertama kali berlaku kontroversi membabitkan Nizar dan pihak istana. Tiga tahun lepas, Nizar yang ketika itu sedang meroyan kekecewaan pernah memohon sembah derhaka kepada Sultan Perak hanya semata-mata gagal mempertahankan kerajaan pimpinannya. Hasilnya, hingga kini masih kedapatan ramai penyokong pembangkang cuba memperlekehkan kewibawaan Sultan Perak walaupun keptusan Sultan Perak jelas sah, betul dan sahih baik secara perundangan, perlembagaan mahupun dalam konteks demokrasi. 

Satu perkara yang Nizar gagal fahami dalam isu bidaan nombor pendaftaran JPJ ialah walau berapa tinggi sekalipun harga bidaannya, pulangannya tetap masuk ke kantung kerajaan sepenuhnya. Lagi besar kutipan dapat dibuat, lagi bagus untuk ekonomi negara kerana pulangan kemudiannya pergi kepada rakyat juga. Ia jauh berbeza dengan proses jual beli kenderaan baru Toyata Camry yang pernah dipelopori oleh kerajaan negeri Perak semasa Nizar memerintah Perak sebelum ini yang mana wang dibelanjakan untuk pembelian tersebut masuk ke kantung pihak pembekal dan hanya 27% sahaja keuntungan bersih yang kembali ke kantung kerajaan dalam bentuk cukai. 

Jika pembelian nombor pendaftaran oleh Sultan Johor itu merupakan satu pembaziran, apa pula alasan yang mahu Nizar gunakan bagi menghalalkannya menggunakan nombor pendaftaran AGS 10 yang hingga kini masih menempel pada Toyota Camry milik Nizar? Malah Nik Aziz selaku Mursyidul AM PAS yang juga MB Kelantan selama 22 tahun merangkap pemimpin utama kepada Nizar sendiri pun hingga saat ini masih menggunakan nombor pendaftaran istimewa DAT 55, kenapa tidak dipertikaikannya? 

Walhal logiknya tentu sahaja plet DAT 55 tersebut diperolehi hasil penggunaan wang rakyat kerana mercedes tersebut dibeli oleh kerajaan negeri untuk kegunaan Nik Aziz sebagai MB Kelantan. Paling penting, apa yang susah sangat untuk Nizar bertemu muka sendiri dengan pihak Istana Johor untuk memohon ampun maaf diatas keterlanjurannya? Bukankah terlampau biadap bila hanya sekadar memohon maaf melalui twitter sedangkan selaku bekas MB sepatutnya adat dan protokol sepatutnya sudah lama lekat dalam kepala?
Dicatat oleh matkilaupenang

Hahahaha..boleh percaya ke Nizar kata pandangan yang dikeluarkannya ini merupakan pandangan sebagai rakyat biasa...bunyinya macam nak menghasut rakyat untuk membenci Sultan dan Raja-Raja Melayu je...hmmmm...

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin pada Rabu memohon maaf berhubung apa yang ditulis di Twitter mengenai nombor pendaftaran WWW 1 yang dibida Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail yang menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000.
Mesej permohonan maafnya di Twitter berbunyi:"Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf".
Katanya, kenyataan dalam Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan baginda Sultan Johor.
Sebaliknya, kata beliau, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

“Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.
“Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian,” katanya kepada akhbar Sinar Harian.

menyedari Nizar dah semakin popular. 1 lagi pemimpin pakatan mencuri idea Nizar dengan mempublisitikan kebodohan dan biadapnya dia. Spesies tak menghormati " kesetian kepada Raja-raja"

Dalam twitter yang terakhir si pelaq ni cukup biadap..siapa dia untuk menasihat Sultan Johor..kenapa Si Pelaq ni tak fikirkan walau pun berjuta Sultan Johor membeli no plat WWW 1,tetapi pulangan duit itu adalah kepada Kerajaan Malaysia melalui Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) maka duit hasil penjualan no plat berkenaan akan di pergunakan Kerajaan Malaysia yang banyak memberi Kebajikan pada rakyat Malaysia.



kekawan pejuang. ini lagi seorang yang perlu kita laporkan kepada pihak keselamatan dalam akta sama iaitu berbaur Hasutan.

Comments

  1. NIZAR BIADAP DENGAN SULTAN DERHAKA PADA BANGSA SENDIRI. PARIA TAMBAH CILI KASI PEDAS.

    ReplyDelete
  2. Si bodoh nizar mmg selama2 nya bodoh lagi bengap! Yg paria dlm pkr akan joget hinjut lagi laju sama rentak gan melayu bodoh pkr yg kutuk sesama bangsanya.... paria pkr is always paria!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts