MAMPUKAH SI KERDIL PAS ATASI KUASA VETO DALAM PAKATAN???



 PEWARIS ANAK BANGSA

Sebak rasanya melihat semangat yang ditunjukkan oleh PAS semasa Himpunan Hijau PAS di Studium Darul Makmur baru-baru ini. Penuh semangat.  Slogan Himpunan Menuju ke Putrajaya. bersorak-sorak peserta himpunan tanpa mempedulikan hujan lebat yang membasahi diri mereka. Tapi......


persoalannya. adakah semnagat ini akan berapi-api seperti ini di kalangan ahli PAS yang bakal tersentak, kedudukan mereka andai pakatan mempunyai kuasa kelak? Adakah PAS mampu mewakili perjuangan Melayu-Islam dalam pakatan? Sedangkan dalam Pakatan sendiri, mereka tidak mampu menyuarakan pandangan mereka dan kehendak parti itu sendiri. Dengan adanya Karpal Singh,nwar, Azmin Ali, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang. Mampukah PAS mengatasi kuasa VETO dalam Pakatan?



PAS perlu membuktikan parti itu mampu menjadi peneraju dalam pakatan sebelum memikirkan untuk menggantikan Umno sebagai parti utama orang Melayu-Islam. Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, pada masa ini, DAP mempunyai kerusi terbanyak di Parlimen manakala Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai ketua pembangkang.


Dalam kalangan tiga parti, PAS mempunyai kerusi paling sedikit, kita tidak nampak bagaimana parti yang mempunyai kerusi paling sikit boleh jadi peneraju,” katanya kepada pemberita.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyatakan bahawa parti itu sedia menggantikan Umno sebagai wadah utama bagi umat Melayu dan Islam.alam pada itu, veteran Umno Terengganu, Datuk Abdul Rahman Bakar berkata, PAS masih belum layak untuk menggantikan Umno sebagaimana diidamkan.




Abdul Rahman berkata, sokongan parti itu masih jauh di belakang DAP serta PKR dan keadaan itu memberi gambaran jelas keupayaan sebenar PAS.


PAS juga sentiasa akur dengan tekanan daripada DAP dan PKR, langsung tiada pendirian mereka sendiri sekadar pak turut semata-mata dan ia boleh dibuktikan dengan pelbagai isu yang berlaku sebelum ini.

“Oleh itu, bagaimana PAS mahu ganti Umno? Mereka perlu buktikan keupayaan dulu baru boleh bercakap
,” katanya.
Add caption

Menurut Abdul Rahman, PAS juga tidak layak menggantikan Umno kerana sudah jauh menyimpang daripada perjuangan asal mahu menegakkan Islam dan ketuanan Melayu. Beliau berkata, ia jauh berbeza dengan Umno yang sentiasa konsisten dalam matlamat asal parti biar apa juga keadaan sekalipun selain menjadi juara menjaga kebajikan rakyat dengan pelbagai bantuan kepada golongan memerlukan.

Malah, kita lihat bilangan kerusi Parlimen PAS lebih kecil dari PKR dan DAP sedangkan kerusi Umno pula banyak dalam Barisan Nasional (BN),” katanya
Pu3 ingin bertanya. Mampukah PAS berjuang memastikan Perdana Menteri Melayu Islam sedangkan Larpal Singh telah menyatakan akan memperjuangkan Perdana Menteri kelak bukan Melayu? Mampukan PAS memperjuangkan Islam kelak? 

100% pu3 akan katakan, PAS tidak mampu melawan kuasa VETO itu . Usah berbangga dengan kemunculan Bob Lokman yang hanya tau merapu dan melenting itu. Perangai lepas kata bukan setelah masuk pAS. NAKAL dulupun bahasanya tak pernah indah. Usah gembira dengan sokongan Aisyah, JANJI MANISMU, nak mentarbihkan orang lain dengan cerita sejarah sendiri yang kecundang bukan kerana orang lain. Diri sendiri tetapi tidak mahu mengaku kerana EGOnya. Usah berbangga dengan hiburan A.Samad Said, jiwanya sentiasa KONTANG-KANTING , tidak menentu, Penjagaan diripun tak mampu dikawalselia, apa lagi nak mengajak orang lainke jalan lurus! Jangan dabik dada dengan kehadiran si KADIR melalut MERAJUK sebab tak dapat jawatan yang diminta dan nak PUBLISITIKAN diri semula. CAKAP BANYAK, KERJA TARAK.

soalan terahir pu3 untuk artikel ini. Betulkan PASini Islamik dalam perjuangan? Kalau sesama sendiri bolehlah tunjuk dengan pakaian yang ditonjolkan, siap perkenalkan Maskot baru HADI dan HUDA, sebij pakaian maskot ini pakaian tadika PASTI. Kenapa nak buat PATUNG BERGERAK? KENAPA TAK TONJOLKAN INDIVIDU YANG LEBIH SESUAI SEBAGAI IKON ANAK-ANAK? Pu3 teringat pesanan Ustaz Pu3 dulu, jangan memiliki patung serupa manusia, kelak ia menuntut nyawa  dari kita. 

PAS sekarang memang minat sagat dengan patung ya? Patulah Nik aziz meluluskan patung Berhala yang besar di Kelantan!!!!!!!

Comments

  1. PAS sekarang ni berminat dengan patung sebab mereka sekarang ni menjadi patung pada DAP dan PKR. Si aishah tu dah settle ke perselisihan dengan hadi awang di zaman 80an dulu [ masa dalam fan club ] , si kadir bujang terlajak tu usah di layan masa ada semangat 46 join sekaki laawan kerajaan konon nya UMNO masa tu dah jaug=h menyimpang bila masuk UMNO semula di berikan jawatan menteri mulut tertutup rapat tapi bila ta di berikan jawatan mula merajuk dan belot dengan parti yang membawa dia "BUNCIT PERUT" Si Samad jugak usah di layan mamat puitis ni , ini satu lagi mat hippies yang sesat sanggup jadi rakan ambiga pandikutty dia ingat dia hidup zaman WOODSTOCK arah budak budak university berkhemah di dataran merdeka macam pesta woodstock di england.
    Pendekata untuk kali ni kita patut sesiapa sahja yang menjadi pembelot pada agama dan bangsa melayu serta islam ta kira lah yang dalam UMNO mahupun dalam PAS ataupun PKR

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts