PULAU PINANG BAKAL JADI SINGAPURA

Melihat simpton yang ditunjukkan oleh DAP petanda bahawa :

---------------------------------------------------------
Rakyat berpendapatan rendah di negeri ini mula merasakan mereka dan generasi akan datang tidak mempunyai masa depan cerah jika kerajaan DAP Pulau Pinang terus memerintah. Maklum balas tersebut diperoleh daripada kaji selidik yg dijalankan oleh Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA) terhadap orang ramai di sini sejak tiga hari lalu.

Golongan tersebut melihat pembangkang gagal menyediakan polisi yg boleh melindungi hak selain menjaga kebajikan mereka. Rakyat berpendapatan rendah khususnya di bahagian pulau bimbang mereka suatu hari nanti akan dihalau berikutan projek kediaman mewah yg semakin bercambah, seolah2 tiada kawalan daripada kerajaan negeri.

"Saya dukacita sebab sudah ada persepsi bahawa Pulau Pinang adalah untuk orang Cina sahaja. Orang Melayu seudah mula mengatakan mereka sudah jauh ketinggalan, seolah-olah Pulau Pinang hanya untuk orang kaya dan terkenal".

Kaji selidik berkenaan merupakan yang pertama dilakukan oleh CASSA di luar kawasan Subang dan Shah Alam sempena Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti. Ia bertujuan memberi kesedaran kepada para pengundi untuk membuat pilihan bijak dan tepat pada pilihan raya umum akan datang berdasarkan keadaan semasa.

Keadaan di negeri itu seolah2 dikawal oleh pemaju apabila mereka dengan rakusnya membina projek2 kediaman mewah dan dibiarkan sahaja oleh kerajaan negeri.

Ada pemaju secara terbuka menyatakan rasa bangga kerana berjaya membina begitu banyak rumah mewah sedangkan polisi itu sepatutnya diputuskan oleh kerajaan negeri.

"Kenapa membenarkan spekulator mengawal negeri ini? Kenapa perlukan pelaburan yg tidak menjaga hak rakyat Malaysia? Macam tiada esok lagi buat rakyat Pulau Pinang," tegas mereka.- Ir Jebat moden FB
--------------------------------------------------------
P/s: masih lagi mengatakan DAP pembela rakyat? Sendiri kena sedarlah ya

Comments

Popular Posts