LEMBU VS KELDAI

Hahahahahaha.. Pu3 suka kenyataan ini.
Ini kalilah. Sendiri kena fikir. Selama ini betul juga. Si penyokong pakatan. Bermula cerita NFC.. Sumpahan. Kutukan mengatakan UMNO lembu sebenarnya satu pujian. Mereka terlupa bahawa lembu adalah haiwan yang sangat rajin bekerja dan bijak berbanding tuannya. Tengok je tepi jalan. Lembu-lembu ini tahu pula berdiri di tepi jalan. Yang bodohnya tuan punya lembu kerana tak tahu menjaga lembu-lembu mereka sehingga berkeliaran.

Budak pakatan, suka sangat mengata UMNO lembu. Umpama lembu ini haiwan menjijikkan. Walhal. Hari-hari makan, kari daging, makan serunding, makan daging masak kicap, rendang daging. Sejak bayi minum susu tepung. Semua itu produk lembu tau. Agaknya mereka tak sedar betapa lembu berjasa kepada mereka. Samalah UMNO/BN. Zaman pemerintaahan kerajaan BN ini mereka selesa, bebeas bersuara termasuk merapu, melalut. Biasalah mereka tidak menyedarinya. Why?

Sebab mereka ini sejenis keldai. Haiwan yang sangat sinonim dengan kebodohannya. Takung angkat barang, ditunggang dan disepak terajang. Ada orang makan daging keladai? Atau minum susu keldai? Menjejak juga pu3 ke pasar raya unutk melihat sama ada ada ker tak produk berasaskan Keldai ini. N jawapannya tak ada boss.

Pesanan pu3 kepada budak pakatan. Lain kali, kalau pemimpin merapu kata lembu. Korang janganlah copy n paste je kata2 tu. Nilai dan buatlah kajian terlebih dahulu. Nampak sangat bodoh keldai korang ni. Kata kawan dalam UBF group FB. Tau membontot sahaja.

Sendiri mau ingatlah heheheheh...

Comments

Popular Posts