DIA BUKAN SAHAJA MEMALUKAN KELUARGA TETAPI RAKYAT MENGUNDINYA!

Siapa tak kenal YB Badrulamin Bahrom. Seorang YB yang berstatus pendidikan Agama. Lahir dari keluarga yang mempunyai berlatarbelakang didikan agama. Adik beradiknya bergelar pendidik bahagian agama islam. Berasal dari daerah tawau sabah. Kini menyandang YB ADUN di Selangor! Wahhhh! Kejayaan yang boleh dikira membanggakan. Anak Sabah jadi YB di selangor!

Rakyat memilihnya kerana dia anak Sabah? Atau memilihnya kerana statusnya sebagai USTAZ? Kalau bukan latar pendidikannya itu, dia terjah siappun, orang akan kata, biasalah, pendidikan agama kurang. Ini mampu berceramah agama.

Mengikut cerita rakan pu3, yB ni pernah diundang berceramah agama di masjid bukit padang dan masjid kawasan Rancangan klias beaufort. Apabila kes pengangkapan khalwat di berlaku. Mereka menyatakan kekesalan perbuatan ini. Jika pasangannya masih bujang.. Mereka kata elok nikah sahaja. Masalahnya pasangan isteri orang! Memalukan! Kalau iyapun kouta ada 2 kosongpun, KEINGINAN tu cover-cover2lah.. Tgoklah siapa perempuan yang bakal dipasangkan tu!

Kini si kakak pula, menanggung malu perbuatan adik. Semua rakan sejabatan asyik bertanya, kenapa si adik boleh berdua-duaan dengan perempuan lain, walaupun jika benar menyelamatkan perempuan tersebut dari diseksa oleh suaminya (jika benarlah) tak ada tempat lainkah nak dibawa? Kenapa dibenarkan masuk dalam bilik suite room? Tertutup. Andai tahu jaga dari prasangka, tak salah pintu bilik tersebut dibuka. Khuatir keselamatan,? Takkan hotel bertaraf bintang 4 @ 5 itu keselamatannya terabai? Dah pelanggan mereka terdiri dari oarang yang mempunyai kemampuan. Banyak persoalan timbul dalam kepala otak yang tak dapat diungkai

Apapun, si ustaz bukan sahaja memalukan keluarganya. Malahan nama negeri sabah sendiri. Terutama daerah Tawau. Ish2....

Comments

Popular Posts