LGE KENAPA NAK SEMBUNYIKAN HAKIKAT???? #TANDA PUTERA



Kenapa takut sangat nak biarka  filem TANDA PUTERA ditayangkan? Ada babak kontroversi? Yang menentukan isu kontroversi ini adalah penonton bukan  individu yang mengaku pemimpin. Kenapa nak keluarkan  larangan agar tidak ditayangka  di pawagam? Siapa Lim guan Eng nak memandai-mandai mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Setahu pu3.. filem TANDA PUTERA ini merupakan  sebuah filem yang diadaptasikan dari sejarah sebenar negara kita.

#Sinopsis Tanda putera

Filem ini mengisahkan persahabatan akrab antara Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak dan timbalannya Tun Dr ismail yang terpaksa berahsia dan mengetepikan masalah kesihatan masing-masing bagi memulihkan keadaan negara ekoran peristiwa hitam 13 Mei 1969. Tun Razak terpaksa menyimpan rahsia mengenai penyakit leukimia yang dihadapinya kerana tidak mahu keluarga tertekan dan bimbangkan keselamatan negara. Mereka berdua berkongsi doktor. Bilik bacaan di rumah Tun Dr Ismail menjadi klinik rahsia bagi rawatan mereka  oleh Dr macpherson, tanpa pengetahuan sesiapa termasuk kaum keluarga Tun Dr Ismail sendiri.

Mereka memiliki aura yang kuat. Kecekalan dan keazaman mereka telah menangkap imaginasi  pelajar seperti Zarah, tenaga pengajar, Kara dan anak muda, Zaman. Tun razak dan  Tun Dr Ismaik mencorakkan warna hidup warga muda seperti pelajar dan tenaga pengajar di institusi pendidikan tinggi ketika itu serta mereka yang beetugas di pejabat.

Filem Tanda Putera berdasarkan kisah benar tragedi 13 Mei 1969 menampilkan Rusdi Ramli sebagai Tun Abdul Razak, Zizan Nin (Tun Dr Ismail), Faezah Elai (Tun Rahah), Linda Hashim (Toh Puan Norasyikin) , Tunku Abdul Rahman (Kamarulzaman Tain), Sahee Shamsuddin (Najib tun razak), Razif Hashim (Johari Tun Razak), Ismaizal Yussof (Tawfik Tun Ismail), Ali Steven Shorthose (Dr Macpherson) dan Norman hakim (IGP Hanif).

Filem ini dijayakan juga oleh pelakon lain sebagai penghidup lagi perjalanan cerita sejarah ini.
Peliknya... kenapa Lim Guan Eng membuat kenyataan MELARANG atau MENGHALANG tayangan Filem TANDA PUTERA ini? Ada babak kontroversi? Takkan  cerita peristiwa 13 Mwi 1969? Ianya bukan cerita yang direka-reka untuk berlaku provokasi. Ianya sememangnya peristiwa yang berlaku dan tercatat dalam sejarah negara!!!!

Oppppssss.. pu3 terlupa pula.. siapa antara watak sebenar yang bergerak sehingga tercetusnya peristiwa Hitam 13 Mei 1969 itu... bukankah ahli keluarga Lim guan eng ada sama... demikian juga mr 'Langkah mayat aku dulu..' @ karpal singh ada terlibat. ???? Dan mereka kini antara BIG BOS DAP?????

Takkan nak tutup hakikat bro? Terima lah hakikat bahawa sejarah tidak akan mampu dipadam kerana ianya sememangnya telah berlaku! Dan jangan sekali-kali berusaha nak menyembunyikan hakikat tersebut dari pengetahuan rakyat terutama sekali generasi muda kini.!!!
Filem ini dibuat bukan tujuan nak timbulkan provokasi.. kenalah bijak membezakan penceritaan hakikat yang berlaku dengan rekaan semata.

Kenapa nak menghalang tayangannya? Nak gunakan kuasa Bangsa untuk menyuruh pemilik pawagam memboikot penayangan tersebut? Aloooo.. belum jadi kerajaan nak menghalang perniagaan orang pula!!!!! Biar penonton tentukan ! Biar penonton menilai filem ini. Jangan sekali-kali menggunakan sebarang taktik kotor nak menutup sejarah. !!!!!

Seperkara lagi.. lazimnya.. jika BIG BOS DAP mulai menempik ni.. semesti ada sesuatu yang mereka sangat takutkan yang kemungkinan mendedah kebusukan mereka.

Apa lagi walau 10 orang.. 20 orang.. 100 orang Lim Guan Eng.. usah gentar menghadapi mereka. JOM KITA KE PAWAGAM MENONTON DAN MENGHAYATI PENCERITAAN FILEM TANDA PUTERA

Comments

Popular Posts