ADA SAPI NAK BERLAKON HERO ATAS ISU KEMELUT MESIR


Jika melihat kononnya PMRAM ntah apalah namanya konon siap membuka bilik gerakan dalam cerita konon geraka  menyelamatkan pelajar yang berada di Mesir. Bagai gagah sungguh mereka mempublisitikan pasukan mereka. Kononnya merekalah yang berurusan dan mengatur mengeluarkan pelajar Malaysia dari Mesir

Walhal.. tindakan memindah keluar pelajar Malaysia meninggalkan negara bergolak adalah kerajaan Malaysia dengan lebih tepatnya kerajaan BN.

Jika pu3 ikuti kempen PAS melalui twitter atau istagram si Arbaiyah. lebih kepada kempen mengangkat pengikut Presiden Mesir lepas yang tercedera dalam perjuangan mwreka menimbulkan ARAB SPRING sekali lagi. Tiada kenyataan pun pu3 temui kepimpinan pembangkang meminta kerajaan menyelamatkan rakyat malaysia yang terancam keselamatan mereka.


Jika dilihat artikel pada gambar diatas. Menunjukkan seolah2.. gerakan PMRAM lah hero walhal mereka adalah si Sapi yang berusaha nak dapat nama.

Baca di sini.....

RESCUE TEAM' KELAB UMNO MESIR (KUMISR) BANTU WARGA MALAYSIA DI MESIR
KAHERAH : Pegawai-pegawai Rumah Negeri telah bekerjasama dengan KULN di Mesir dalam kerja-kerja amal Rescue Team di Lapangan Terbang Cairo.

Dari KULN lebih lima wakil telah berganding bahu dengan Para Pegawai Malaysia (EM dan kedutaan serta Pegawai Rumah Negeri)

Rescue Team yang diketuai oleh Pengerusi Damanhur, saudara Muiz telah bertugas mengedar makanan dan menyediakan pengangkutan untuk bawa keluar pelajar tersadai di Lapangan Terbang Cairo. Mereka seterusnya dihantar ke destinasi masing-masing.
Kronologinya:

16 Ogos 2013
SEBELUM EVAKUASI DAN KETIKA DARURAT


Misi keamanan & rescue pihak Pegawai KBMK, Rumah Negeri, MARA, Kelab UMNO Mesir (KUMISR). Pelajar yang baru tiba dan terkandas di airport kerana dalam waktu darurat. Team rescue mengedar makanan dan kad top up untuk memudahkan para pelajar memaklumkan keluarga masing-masing serta akan menghantar mereka ke Kompleks Rumah Negeri buat sementara waktu.


Pada pandangan pu3.. bukan usaha murni ini kelab UMNO tidak ibgin dipublisitikan.. tetapi mereka terlalu sibuk mengurus demi tanggungjawab dan kesedaran mereka terhadap keselamatan saudara senegara. Agaknya itulah tindakan mereka kurang dipublisitikan . PPRAM ni nampak sangat goyang kaki.. tu pasal rajin sangat publish kan nama diri. Dah tak ada kerja kan heheheh... ingat saudara.. mungkin ada yang terpedaya. Tetapi ALLAH swt Maha ADIL. Akal busuk korang tetap diketahui juga!

Comments

Popular Posts