#TANDA PUTERA : SEMANGAT YANG DIPUJI


Sebaik sahaja diumumkan filem Tanda Putera akan ditayangkan 29h Ogos 2013. Filem yang dikatakan filem Kontroversi telah mendapat liputan oleh semua pihak. Respond pun pelbagai termasuklah kritika  TAK CERDIK budak-Budak PR.

Kemudiannya, terlahir idea membuat kempen JOM KE PANGGUNG SOKONG TANDA PUTERA" Oleh Pergerakan Puteri UMNO Malaysia tercetus sebaik sahaja Mendengar larangan oleh LGE yang menunjukkan simpotom ketakutan melampau ke atas cerita sejarah tersebut.


Pu3 melilaulah memerhati dengan penuh semangat dengan respond  yang dizahirkan sebagai tanda sokongan membawa ramai menonton filem tersebut. Ada kempen meminta penonton menyarungkan songkok bagi lelaki. Tidak kurang juga golongan hawa menyarungkan kain sarung ala-ala tudung memberi gambaran pemakaian kaum perempuan zaman 60-an.

Bukan nak memuji tetapi sememangnya big kredit for Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Tuaran. Pu3 sangat tertarik dengan berjayanya kempen puteri ini dengan semangat kemelayuan dan sesuai pula tema Raya dan merdeka semalam. Lelaki berpakaian baju melayu lengkap dan kaum hawanya berbaju kurung sopan. Siap berlagu dan kibarkan Sang Saka Bangsa dan bendera Sabah.

Tahniah. Pu3 memilih program ini sebagai pilihan pu3 agar menjadikan program ini sebagai salah satu inspirasi kepada pihak yang menyokong dan berkempen.

JOM KE PANGGUNG. SOKONG TANDA PUTERA

Comments

Popular Posts