PEMIMPIN PAS YANG GAGAL UJIAN PERATURAN MEMANDU JALAN RAYA


pada awalnya, pu3 pun agak hot dengan suasana pemasangan kamera jejak kelajuan atau lebih dikenali AES ni. Lagi hot apabila di kawasan pu3 ada beberapa lokasi yang dihantar pegawai polis traffik bersembunyi bawah mana-mana pondok tepi jalan menghalakan muncung kamera kelajuan ke arah kenderaan.

Apabila check kat saman, fuhhhh.. Pu3 still menjadi pemandu berhemah. Belum direkod ada saman menanti kenderaan pu3. Ada pro dan kontra sebenarnya ia dilakukan. Apapun nanti sambung cerita.

Hari ini, pu3 dah sakit perut baca artikel blogger rangking sahabat pu3 mendedahkan, kebangangan ketua penerangan PAS tentang had laju yang dibenarkan. Baca di bawa ini ya:


KETUA PENERANGAN PAS TIADA LESEN MEMANDU

Tuan Ibrahim Tuan Man yang merupakan Ketua Penerangan PAS pusat mungkin tidak memiliki lesen memandu kenderaan.

Ini berikuran kenyataan beliau didalam Harakah yang mengatakan bahawa sistem AES juga ditempatkan di dalam kawasan yang pemanduannya hanya 30 km/j.

Satu kenyataan bodoh daripada seorang pemegang jawatan tinggi dalam parti.

Dalam Malaysia mana ada kawasan yang dihadlajukan sebanyak itu. Minimum kepada kelajuan pemanduan adalah 60km/j itu pun di kawasan kawasan kampung.

Bagi Sangkakala, elok juga jika AES dipasang dikawasan kawasan yang had lajunya sebegini kerana pemandu pemandu ini akan memandu melebihi had laju yang dibenarkan hingga menyebabkan kemalangan sering berlaku.

Timbalan Menteri pengangkutan baru baru ini telah menegaskan bahawa kerajaan akan tetap meneruskan sistem ini dan ianya diletakkan dikawasan kawasan maut dimana secara umumnya pemandu akan memandu melebihi had laju yang di tetapkan.

Memang sudah menjadi lumrah pada Pakatan Rakyat bahawa mereka akan menentang dan membangkang apa juga yang dilakukan oleh kerajaan bagi tujuan keselamatan untuk rakyat, bahkan mereka juga akan menentang segala kebaikan kerajaan dalam membantu rakyat di negara ini.

Seperti contoh sistem AES ini, ianya bertujuan untuk mengurangkan kemalangan maut yang biasanya melibatkan pemandu yang tidak bertimbang rasa di jalan raya dan bukan mereka sahaja yang menjadi mangsa, pemandu atau pengguna jalanraya yang lain turut menjadi mangsa daripada keegoan mereka di jalan raya.

Dengan adanya sistem ini, diharap pemandu akan lebih berhati hati dan kadar kemalangan dapat dikurangkan, bukankah ini juga diinginkan oleh pembangkang selama ini, atau mereka sememangnya suka jika setiap hari kita diperdengarkan dengan berita kematian dan kecederaan akibat kemalangan.

Sangkakala berharap agar Tuan Ibrahim Tuan Man pergi mengambil ujian pemanduan berhemah di mana mana sekolah memandu dan dapatkan lesen memandu atau menunggang kenderaan dan disitu nanti beliau akan lebih tahu tentang kelajuan dan cara cara pemanduan.

Sumber: sangkakalajari blog


Ps: susah juga kalau pemimpin hanya bercakap menggunakan mulut tak diiringi akal. Kalau nak membantah usaha kerajaan. Berilah fakta yang sebenar. Jangan pula bercakap membuang diri ke dalam longkang. Sah busuknya semua buat orang tergelak.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Post a Comment

Popular Posts